Verjaardags princessenjurk

De vriendin van Madam was jarig en gaf een feestje.
Samen verkleden zij zich graag en doen alsof ze een theepartijtje hebben of een bal. Daar hoort natuurlijk  ook prachtige verkleedkleding bij. Nu weet ik dat verkleedkleding voor dit meisje iets lastiger te vinden is omdat haar ouders graag katoenen kleding willen en geen synthetische kleding.
En in de wereld van verkleedkleding is katoenen kleding een schaars iets. Al helemaal in kindermaten. En zeker als je dat dan ook nog voor een vriendelijke prijs zoekt.
Gelukkig kan ik naaien. En heb ik een grote bak met katoen en heb ik amper iets synthetisch kwa stoffen.
Dus die wens moest wel in vervulling kunnen gaan leek mij zo.

Het jurkje is zo gemaakt dat de hals en de taille makkelijk aangepast kunnen worden om het passend te maken. De stof komt van oude dekbedovertrekken.
En het jurkje viel zo in de smaak dat haar grote zus de zelfde jurk bestelde. Helaas heb ik niet meer genoeg van dezelfde stoffen liggen om nogmaals dezelfde jurk te kunnen maken. Maar wel heel leuk om te horen dat de jurk goed in de smaak viel.

Reacties