Winsterswap

Op 1 December mochten we weer uitpakken voor de winterswap.
Normaal doen we het uitpakken als het nieuwe seizoen begint, maar gezien dat erg dicht. Ik kerst is en het mastermind achter het koppelen van de swapmaatjes dan als het goed is net bevallen is, besloten we het uitpakken te vervroegen.
Ik maakte voor mijn lootje twee jurkjes voor haar dochters.
Ze was verliefd geworden op een stofje dat niet meer verkrijgbaar was en wat ik nog had liggen. Madam vond het toch niet meer zo leuk toen het eenmaal in huis was... *zucht*
En voor haar oudste had ik ook nog wel een idee. Ik meende me te herinneren dat ze een bepaald model jurkje zo leuk vond maar het zelf niet aan durfde te maken. En ik had het al vaker gemaakt. Dit jurkje wou ik wel een beetje vrolijker en specialer maken. Dus ik paste het voorpand aan en voegde nog een paar strikjes toe.
Voor haar zelf had ik ook nog wel een plannetje. Maar dat durfde ik niet zo goed aan. Door wat familieomstandigheden had ik niet zo veel tijd als ik zou willen. En door haar lootje sloeg bij mij de twijfel toe. Ik vroeg haar dus om toestemming over mijn plan. Ik gaf haar wat hints over mijn plan en vroeg of ze dat aan durfde en gaf aan wanneer ze dan haar kledingstuk zou mogen verwachten. Ik heb eigenlijk niet op antwoord gewacht. Het project is in volle gang en wordt echt fantastisch! Over een paar dagen kan hij op de bus naar haar toe. Ik ben heel benieuwd wat ze er van vindt.

Voor zo ver ik begreep waren de jurkjes voor haar dochters een schot in de roos.








Wij mochten natuurlijk ook uitpakken. Ik werd verwend met thee en chocolade. Heerlijk! En Madam werd verwend met kleding. Een mooie jurk met vestje. Volgens de maakster zouden ze niet echt bij elkaar passen. Maar ze dacht dat Madam daar wellicht een andere mening over zou kunnen hebben. Nou, dat heeft ze! Hahaha! Madam is erg blij met haar jurkje en vestje. Ze heeft ze natuurlijk meteen aangetrokken bij onze sinterklaasviering. En speciaal voor mijn naaivriendinnen maakte ze ook een liedje in haar nieuwe kleren. 

Reacties