Tas












Ik was toe aan een nieuwe tas. Het schoudertasje dat ik nu meestal mee pakte was eigenlijk net te klein. Het was 15 jaar oud en dat begon je te zien. Het zal niet lang meer duren of het valt van ellende uit elkaar.
En het is zwart.
Ik ben toe aan vrolijkheid. Aan kleur in mijn leven.

Ik heb een hele doos met wrapscraps liggen. En gezien het in de draagdoeken wereld niet zo goed meer verkoopt heb ik besloten om daar jasjes, tassen en weet ik het wat mee te maken.
Ik viste daar twee leuke stukken draagdoekenstof uit en ging met het boek 'Mijn tas' aan de slag.

Ik gebruikte het patroon 'Ida' Als basis.
In plaats van hand hengsels  maakte ik een schouderband.


Wat is nou een tas zonder fijn binnenzakje? Die voegde ik dus toe.
Het binnenzakje heeft een binnenvoering van het stofje van Madams eerste lievelingsjurk. En aan de binnenkant komt dat stofje ook nog subtiel terug. Het binnenzakje is groot genoeg voor een telefoon of portemonnee en sleutels.






Deze tas heeft ook een landjard. Die zit aan de binnenkant aan de kant waar de rits open gaat. Hierdoor hoef je de rits maar een klein stukje open te maken om hetgeen wat aan de landjard zit er uit te vissen.

Ik heb een een pasjeshouder met catrol er aan gehangen en daar mijn ov kaart in gedaan. Heel handig met het reizen met de trein. Je zou er ook je sleutels ook aan kunnen hangen.







Er is ook een vak met een druk knoopje aan de buitenkant. Ideaal voor een krantje of een tijdschrift. Zo hoef je niet je hele tas door te spitten.









De tas is groot genoeg voor een lunchtrommel een drinkfles en mijn brillen koker. En dan houd ik nog genoeg ruimte over om nog wat extra's mee te nemen. Ik kan na mijn werk dus prima nog een boodschapje doen, of een knutselwerkje van mijn dochter meenemen.

Reacties