Warme jurk



Soms is het tijd om een UFO af te maken.
Een UnFinisched Object. En dit project starte ik heel symbolisch ongeveer twee jaar geleden. Ik knipte de stof vlak voor ik bij mijn huidige baan begon. 
En over 3 weken zal ik mijn laatste werkdag hebben. Hoe mooi is het dan om dit project dan juist nu af te ronden?



Het is mijn allegaartje jurk. De overslag heb ik zelf getekend en de mouw inzet heb ik overgenomen uit een Knip mode. Hij zat wel mooi. De rok is van de Zoƫ van Lillestof met zakken er in zoals bij de Princess Castle Dress van Ottobre. De mouwen heb ik verder helemaal zelf getekend en het rugpand ook. Het is een jurk waar ik al vaker variaties op gemaakt heb en waar vaker mensen naar vragen. Ik heb besloten hem maar een naam te gaan geven en het de Monroe te noemen naar Marilyn Monroe. Ik voel me namelijk vaak mooi en sexy in deze jurken. En ik vind Marilyn Monroe een mooie vrouw zonder dat zij perse voldoet aan het slanke enge mode beeld dat op dit moment heerst.


Ik werkte de jurk af met een bijpassende paarse bies. En gebruikte onder het mom 'meer kleur in mijn leven' een draad die verliep in de kleuren van de regenboog

Reacties