111 dagen

Ik lig in bed en hoor de kerkklokken luiden. Er sijpelt een beetje licht tussen de gordijnen door. Tijd om op te staan, om te ontbijten, te gaan fietsen, te tuinnieren, de was te doen en actief te worden.

Deze week ging goed. Ben braaf wezen sporten. Heb me uit bed getrokken terwijl ik er echt geen zin in had, maar dus toch wezen sporten. Alleen toen kwam de donderdag. Zwaar ongesteld, buikpijn, aandacht nergens bij kunnen houden en nog meer vrouwelijk ongemak. Hierdoor toch maar niet gegaan. Voelt dubbel, als een vaal, maar ik weet dat het toch echt beter was zo.

Heb trouwens ook geen spierpijn gehad. Had ik eigenlijk wel verwacht. Dit betekend dat mijn spierconditie beter is dan gedacht. Mijn adem heeft het bij combat wel zwaar gehad en ik zweet bij alles als een otter. Dus wat dat betrefd is er wel verbetering nodig. Tijd zal het gaan leren.

Vanwege dit doel heb ik een ander voornemen geschonden. Ik had niet genoeg sportbroeken om zo vaak te sporten en toch wel elke keer een schone sportbroek aan te kunnen trekken. Dus ik heb twee sportbroeken gekocht. Ze zijn lelijk en staan voor geen meter, maar ze zitten heerlijk.
Mijn andere doel van stoppen met roken gaat nog niet echt. De wil is er ergens wel, maar de motivatie is nog niet waar het zijn moet om het echt af te kunnen zweren. Zo lang ik zo gezond mogelijk probeer te leven en zo min mogelijk probeer te roken, gaat het vanzelf wel een keer goed komen.

Reacties