The Tower of Taste



Jarig zijn en consuminderen, kan iemand mij uitleggen hoe dat moet? Wij willen erg graag consuminderen om te zorgen voor een mooie spaarpot en omdat we het consumeren ergens beu zijn. Maar we blijven maar consumeren.
Vrijdag was het een feit, ik was geen 30 meer. Tijd voor en feestje. Maar ja, wij proberen te consuminderen. Hoe gaan we dit aanpakken? Ergens zijn we toch geslaagd, want we hebben veel minder geld uitgegeven dan normaal.  Ook al was daar de Tower of taste. Die taart moest! Er wordt wel eens gezegd dat je na je 30ste alleen maar dikke wordt. Nou, goed excuus om het er nog een keer van te nemen. Daarbij zal er volgend jaar ook een kleine dame mee eten, dus zal die taart een stuk gezonder moeten zijn. Alle zoetigheid die ik lekker vind, alles wat bij elkaar past, allemaal in een taart. Is dat mogelijk? Helaas moet ik die vraag met nee beantwoorden. Maar, ik heb wel echt een heerlijke luxe, belachelijke, over de top taart gemaakt. En hij zag er nog mooi uit ook!



Hij bestond uit 5 lagen met twee verschillende soorten garnering. Van onder naar boven: spritskoek, pure chocolade, een crème van frambozen en slagroom, een cake van muffin beslag en helemaal bovenop witte chocolade mousse. Dit gegarneerd met aardbeien en merengue schuimpjes.
Nu moet ik heel eerlijk bekennen dat mijn man voor mij de witte chocolade mousse en de schuimpjes heeft gemaakt. Ik had de dag daarvoor namelijk een vrijgezellenfeestje. (Ook met lekkere en mooie taartjes) Maar mensen, wat heb ik genoten van het maken en het op peuzelen van deze taart! Je begrijpt natuurlijk wel dat deze taart niets met gezond eten en met consuminderen te maken heeft gehad.
Voorgaande verjaardagen werden uitgebreid en groots gevierd. Er gingen 6 kratten bier, een lading chips en frituur door heen. De tuin lag verspreid met peuken en enkele overblijfsels van jointjes. Voor mij natuurlijk een lading wijn en sterke drank. Een keer per jaar, dat moest kunnen. Dit jaar moest dat even anders. Borstvoeding geven en dronken zijn, dat leek mij niet zo’n goed plan. Net als die jointjes die ik vroeger wel eens rookte. Sowieso erge drukte en de kleine meid leek me geen geweldig plan. Daarom konden de mensen in de middag langs komen,  drie uurtjes, daarna zou ik ze de deur wijzen. Dit jaar was er natuurlijk wel de taart waar je U tegen zegt, maar ook veel ander vers en gedroogd fruit en noten. Voor de mensen waarbij de kaakspieren al vertrokken bij het zien van de suikerrijke taart was er ook nog een bananen cake met walnoten en kokos. Er waren nu een paar sixpacks bier in huis en die zijn niet op gegaan.
Omdat er altijd wel een paar plakkenblijvers zijn hebben we een overheerlijke Pinda soep gemaakt. Klik hier voor recept. Maar dit keer geen eters. Dus soep genoeg voor twee dagen!
Omdat ik jarig was, kreeg ik natuurlijk ook cadeautjes. Ik heb als cadeaus stoffen om leuke speeltjes, kleding of cadeautjes mee te maken gevraagd, net als ander knutsel spul en zaden van eetbare planten. Op twee cadeautjes na heb ik gekregen waar ik om geraagd heb. Maar ja, Wendela is jarig, dus daar hoort volgens twee vrienden zuip bij. Dat ene drankje waar ik longdrink glazen van kan drinken. Hij prijkt nu mooi in de kast. En twee lieve vriendinnen die vonden dat ik nu ik mama ben en voor alles en iedereen zorg, ik een beetje verwend mocht worden. Dus heb ik een verwen pakket van kneipp gekregen en een boekenbon.  Mijn weleda bad spul is bijna op, kan niet wachten om met andere lekkere geurtjes te gaan badderen.
Mijn ouders waren zo attent om van uit het zuiden des lands, vers van het land een lading asperges mee te nemen. Lekker luxe groente… Moet nog even gaan bedenken wat ik deze week allemaal voor lekkers ga maken.

Maar ja, buiten dit feestje om moest er wel geconsuminderd worden. Helaas ben ik een week ziek geweest, waardoor mijn man een paar keer makkelijk eten heeft gehaald. Friet en pizza… Maar ik heb wel een heerlijke budget Pilaf die geen pilaf is gemaakt. Klik hier voor recept. Wel hebben we een luierpakket op de kop kunnen tikken. Wasbare luiers, de luiers waar we voor aan het sparen waren voor minder dan de helft, inclusief nog wat extra luiers, billendoekjes en twee wetbags om onderweg wasbaar te kunnen luieren. Wat een heerlijk gezicht trouwens, die vrolijke kleurtjes van de wasbare luiers aan de waslijn.

Dus, consuminderen. We doen het al wel, maar nog niet in die mate wat we eigenlijk zouden willen. Er is nog werk aan de winkel!

Reacties