Triatlon

Ik heb mezelf een paar sportieve doelen gesteld. Maar zoals jullie vast wel verwachten van dit chaootje, is het er nog niet van gekomen om te zorgen dat ik die sportieve doelen kan halen. Daar moet verandering in gaan komen. Ik heb een flinke schop onder mijn kont nodig om te zorgen dat ik ga trainen.
Maar wat zijn die doelen dan?
De singelloop in leiden van 2014
De mariekenloop in 2014
Een triatlon doen.
Die triatlon moet natuurlijk naar toe gewerkt worden. Eerst maar eens die singelloop en de mariekenloop.
Maar ik kan helemaal niet hardlopen. Ik heb de neiging om verkeerd te ademen. En dan moet mijn conditie het ook nog eens toestaan!

Het plan is om drie keer in de week te gaan hardlopen met behulp van Evy. Alleen staat Evy nu al ruim twee weken op mijn iPod en ben ik nog niet wezen hardlopen. Excuses als een maagwandontsteking, eerste keer weer werken, te laat thuiskomen van het strand, begrafenis, geen zin hebben allemaal de revue gepasseerd. Maar ik zal toch echt een keer moeten gaan beginnen. Voor ik het weet is het weer winter en ligt er ijs op de stoep. Dan ga ik natuurlijk niet. Als de weg een beetje begaanbaar is kan ik misschien wel naar de sportschool om daar als een ratje in de molen te rennen. Maar goed, die eerste keer moet er dus wel van komen. Anders kan ik die triatlon al helemaal vergeten.

Die triatlon is natuurlijk het ultieme doel. Maar met mijn zwemverleden zit dat deel wel redelijk. En gezien ik veel fiets, is dat deel ook wel een beetje gedekt. Maar dat hardlopen. Daar ben ik gewoon echt een beginner in. Alsof ik nog moet leren lopen en dan vooral niet vergeten te ademen van de inspanning. Eerst maar eens zorgen dat ik die twee hardloop parcoursen kan uitlopen. Dan kan ik me daarna wel gaan focussen op trainen voor die triatlon.

Waarom ik de triatlon als doel heb? In een grijs verleden, toen ik nog niet grijs was, deed ik aan topsport. Wedstrijdzwemmen. Ik begon langzaamaan grijs te worden, al in de pubertijd. En met het grijzer worden van mijn haren nam het sporten af. Tijdens mijn studie heb ik wel nog gewaterpolood en gebadmintond. Daarna is er een kink in de kabel gekomen. Toen werd niet alleen mijn haar grijs, maar mijn kleding begon ook nog uit te rekken. En nu, al een flink aantal jaren, wil ik eigenlijk wel weer fit zijn. Weer lekker sporten. Er werd wel regelmatig bewogen, maar niet structureel. En nu ik moeder geworden ben vind ik dat het toch echt tijd is. Ik wil een goed voorbeeld zijn voor die kleine hummel. Ik wil laten zien dat sporten leuk is, maar vooral, ik wil gezond en fit zijn, voor mijn kleine hummeltje.

Dus, als jullie mij morgen met spierpijn en blauwe billen tegenkomen, dan heeft mijn man zijn werk goed gedaan en heb ik die o zo nodige schop onder mijn kont gehad.

Reacties

Anoniem zei…
Oeh ik vind het bijzonder stoer!!!!
Hopelijk mag je snel heel veel plezier aan het sporten beleven!!!

Xx Mye