Vuilnisbak

Wat zijn jouw wensen voor een vuilnisbak? Oscar zal er wat meer hebben, want hij leeft er in. En ik wil juist niets levends er in of iets levends aantrekken met de vuilnisbak. Geen rare eis lijk me zo.
Ook zou ik het fijn vinden als ik de deksel niet aan hoef te raken.

Nu hadden wij een vuilnisbak die niet volledig afgesloten was. Hij trok mieren en fruitvliegjes aan. Daarbij was het een touchbin zoals ze dat noemen. Je drukt op de deksel en hij gaat open. drukt hem naar beneden en hij blijft weer dicht. Nou ja, das dan het idee. Zo'n sluitmechanisme zit in de bak waar je je vuilnis in gooit en kan dus ook vies en vet worden, wat de werking kan beinvloeden. Of hij ging niet open, of hij ging niet dicht. een goede afwasbeurt hielp wel eens. Maar elke week de deksel afwassen, die niet makkelijk in de gootsteen past? Ik weet leukere bezigheden.
Het werd tijd voor een andere vuilnisbak.

En dan sta je in de winkel en dan zie je de prijzen.... Ik sloeg bijna stijl achter over. Een vuilnisbak is niet veel meer dan een veredelde emmer. Waarom niet de prijs van een veredelde emmer? Ik hoef echt geen 14 karaats gouden emmer. Maar voor €150 verwacht ik wel een mooi juweeltje!

Uiteindelijk een pedaal variant gevonden voor €80. Voor een veredelde emmer. Ik verwacht nog steeds dat hij zelf z'n zak vervangt of zo. Voor dat geld...

Reacties