Roze salade

Mensen die ons kennen en mensen die deze blog wel eens lezen weten dat hier in huis bietjes niet echt favoriet is. Voor mij omdat ik er niets boeiends mee weet anders dan gekookt en bij mijn man ligt het dieper.
We hebben een groente abonnement waar geregeld bieten in zitten. Dus moeten we creatief zijn. Eerder schreef ik al over een zoete bieten taart. Gisteren heb ik een roze salade gemaakt. Gemaakt van allerlei ingrediƫnten in huis die toch echt een keer op moesten. (bieten, uien en perssinaasappel

Ik hoop dat ik wellicht mijn kleine meid later in de verleiding kan brengen om gerechten te eten die ze niet super vind met behulp van namen als roze salade, duivelse ballen, Paters tenen, judo matten, naakte billetjes in het gras en nog meer verleidelijke namen.
Maar goed, nu dus roze salade.

Wat gaat er in?
1 ui in snippers
4 augurken, fijn gesneden
3 bieten in blokjes
1 eetlepel mayonaise
1 tl gedroogde tijm
Handje walnoten
Sap van een perssinaasappel.

En dan is het nu een kwestie van alles husselen! Lekker met een geroosterd broodje met roomboter.

Reacties