Draagtas

De dragende ouders onder ons kennen het waarschijnlijk wel. Als je je kindje op je buik draagt, dan is een rugtas prima, maar wanneer je je kindje op je rug draagt, tja, wat doe je dan? Je kunt je rugtas op je buik dragen, of je gebruikt een schoudertas. Maar beide opties ervaar ik als niet prettig. Ik zie er helaas nog steeds uit alsof ik 20 weken zwanger ben en een rugtas op mijn buik zorgt dus voor een flinke bult voorop, en achterop, want daar zit je kindje. Vind ik dus niet prettig.
Een schoudertas krijg ik niet netjes om ons heen. Het hengsel is te kort om over haar rug heen te gaan en dus komt hij tussen ons in. Of beter gezegd, hij bungelt een beetje aan mijn nek. Niet fijn als daar zware dingen in zitten.
Dus ging ik zelf een draagtas maken.
Poging een faalde. Ik gebruikte het patroon voor een andere tas, met ronde bodem en verstevigde die bodem met een stuk matrasbeschermer, dan zouden mijn spulletjes droog blijven mocht ik de tas op een natte ondergrond zetten. De hengsels maakte ik langer.
Nou, ja, uhm, die ronde bodem was goed verstevigd. De bodem bleef in vorm, wat nogal raar zat. Dus bodem er uit en nieuwe, rechthoekige bodem er in. Maar dan moet je hem niet eerst 90 graden draaien.... In plaats dat de lange kant netjes langs je lijf loopt, staat die dus haaks er op. En het hengsel is lang genoeg om hem goed over jezelf en je kindje heen te krijgen, maar als hij eenmaal hangt, dan is hij nogal lang. Te lang. (wel leuk om er even mee te spelen)
Tijd voor een nieuw ontwerp. Ook gekeken naar het patroon van de onbag en samen met mijn eigen ideeën en wensen is daar deze tas uit voort gekomen. Een schoudertas die te knopen is. Eigenlijk wil ik nog ringslingringen bestellen en die er in naaien zodat je niet elke keer hoeft te knopen.

Heb inmiddels nog een aantal ideeën voor andere tassen. Mooi afgewerkt met biaisband, magneet sluiting en weet ik niet wat nog meer voor handige dingen. Nu maar eerst geschikte stoffen vinden en mijn huidige projecten allemaal afronden. Want helaas doe ik er erg lang over met die bakken energie die ik op het moment heb.

Reacties