Bad hair day

Gisteravond nam ik een heerlijk bad met eucalyptusolie. Ik genoot er zo van dat ik de tijd vergat en alleen nog maar het laatste stukje van de finale Heel Holland Bakt kon zien. Zeg maar het stukje waar ze hun laatste spektakelstuk presenteerde. (Lang leve uitzending gemist)
Mijn luchtwegen die een beetje verstopt waren stonden weer goed open. Mijn huid was weer lekker zacht en de geur van het  zwembad was niet meer te bekennen. Ik vergat alleen een ding. Mijn haar te wassen.
Dus toen ik vanochtend wakker werd had ik vet haar dat aan een kant bol stond en aan de andere kant plat. Een bad hair day zou ik dat normaal gesproken noemen.
En met een wakkere peuter en mijn fantastische (niet bestaande) gevoel voor tijd, durfde ik niet onder de douche te springen. Het feit dat ik dit nu schrijf geeft aan dat het makkelijk gekund had. Voor zover mijn gevoel voor tijd.
Ik deed aan omdenken en gebruikte mijn out of bed look en maakte er wat moois van. Borstel er doorheen zodat het er gekamd uit ziet en zowel de bult als het platte vast gezet met speltjes. Nu lijkt het alsof het zo hoort.
Een bloem erbij en het is helemaal af.

Reacties