2018!

Een nieuw jaar, nieuwe kansen. 
Maar wacht eens even, het vorige bericht dateert uit 2015. Wat is er in de tussentijd dan gebeurd? Nou een heleboel.
Ik heb veel meer geschreven op WientjeMade en geprobeerd om WientjeMade als bedrijfje op te zetten. Ik ben weer fulltime gaan werken in mijn vakgebied waardoor ik gedtopt ben met WientjeMade. En er gebeurde nog heel veel meer. Te veel eigelijk om hier op te schrijven.
Dus daar gaan we het gewoon niet over hebben.

Er is een nieuw jaar begonnen, tijd dus om mijn doelen voor 2018 op te schrijven.
Vorig jaar werkte dat. Ik schreef op een forum dat ik in 2017 weer in mijn vakgebied wou gaan werken, we er financieel beter voor zouden staan en dat we flink zullen gaan minimaliseren op onze spullen.
Die zijn alle drie uitgekomen.

Voor 2018 heb ik als doelen
1) weer een 5km run lopen
2) mijn studieschulden volledig afbetalen en beginnen met versneld afbetalen van de studieschuld van Baardmans
3) verder gaan met minimaliseren
4) minimaal 75 dingen naaien of haken

Weer een 5km run lopen
Het trainen voor die 5km wordt een uitdaging. Ik ben herstellende van de griep en ik heb veel last van zenuwpijn. Dus ik ga proberen om mijn lunchpauze te gebruiken om te wandelen. Ook zal ik mijn fitbit om houden en proberen op werkdagen minimaal 8k stappen te doen en in de weekeinden moet ik boven de 10k stappen uitkomen.
Ik dans een keer in de week en ga een keer in de week naar fitball. Binnenkort zal ik ook weer beginnen met start to run.

Mijn studieschulden afbetalen.
Doordat ik weer in mijn vakgebied ben gaan werken kon ik mijn studieschuld versneld aflossen. Er staat nog wat open en ik hoop dat voor de zomervakantie volledig afbetaald te hebben.
Als mijn studie schuld afbetaald is wollen we de studieschuld van Baardmans ook versneld gaan aflossen.

Verder gaan met minimaliseren.
Daar valt weinig aan toe te voegen. Wij proberen minimaal een keer per week te kijken welke dingen in huis overbodig zijn en dus weg kunnen.
Er worden steeds minder dingen bewaard omdat het zonde is om weg te doen.
Een goed aandachtspunt blijven de boodschappen. We kopen soms wel nog te veel eten. Dit vooral omdat we AH bij ons thuis moeten bezorgen en dat hier een minimum bedrag voor stond wat we vaak niet haalden. Dit werd dan aangevuld met dingen die niet persé nodig zijn. Sinds kort kunnen we ook picknick bij ons thuis laten komen. Dit scheelt aanzienlijk omdat hun drempel veel lager ligt. Daar staat dan wel tegenover dat de keuze minder groot is en de kwaliteit van groente en vlees wel  minder is.

Minimaal 75 cratieve maaksels.
Hoe? Zoals altijd, in de avond als Kleuterdame slaapt, of gezellig samen met haar. Ik zal hier op mijn blog een lijst bijhouden met wat er allemaal gemaakt is.
En als aftrappen haakte ik deze week twee handwarmers. Ik heb soms op mijn werk tegen waarbij ik veel computerwerk niet doen. En of het buiten bij warm is of koud, mijn handen worden dan zo koud als ijsklompjes. En daar kan vrij simpel iets aan gedaan worden. Dus terwijl ik met griep op de bank onder een dekentje foute films keek, rolde er twee merinowollen handwarmers van mijn haaknaald. Ook begon ik met een sjaal voor Baardmans. Maar daar zal ik nieuwe wil voor moeten bijhalen vrees ik. In elk geval is het creatieve naar goed begonnen.

Reacties