Eenhoorn liefde

Deze zomer deed ik een noodkreet bij mijn naai vriendinnen.
Mijn oom lag op sterven, wij zouden elk moment op vakantie gaan en ik had een naai blokkade. Ik had een mooi jurkje voor de vakantie in gedachten die Madam ook aankon als er een cramatie zou zijn, maar het lukte me gewoon niet. 
De volgende middag zat een van die naai vriendinnen bij mij op de bank thee te drinken om me gezelschap te houden en mijn gedachten te, ja wat eigenlijk? We hebben het over van alles en nog wat gehad. En de dag daarna viel er van een andere naai vriendin een pakketje op de mat. Met een setje voor Madam. Vrolijk, maar soberder dan normaal en in haar maat. 
Ze hoefde er niets voor terug. Maar dat hoefde nou ook weer niet. Mijn naaimachine draait wat minder uren dan voorgaande jaren, maar mijn creativiteit moet er uit. 
En haar dochter houdt toevallig van eenhoorns. Dus speciaal voor haar dochter maakte ik een eenhoorn schilderijtje. 
Het werd erg goed ontvangen. 

Wat voel ik me gezegend met dit soort lieve vriendinnen om mij heen! 

Reacties