Vermoeidheid

Het stoppen met roken gaat prima. Ik ben nu in totaal 16 dagen gestopt. Dit wordt de 17 de dag. Er is een misstap begaan, namelijk het roken van een sigaretje een week geleden. Gelukkig (?) had ik na het roken meteen een schuldgevoel en ik vond de sigaret niet eens lekker. Ik denk dat dit wel een goede wake-up call was. Eigenlijk ben ik er dus helemaal klaar mee. Nu is het alleen nog zaak te zorgen dat de verleiding die het lvc heet te weerstaan is. Maar ook hier heb ik alle vertrouwen in. Door mijn operatie mag ik pas tillen en zo rond de 20ste van januari, hierdoor zal ik tot die tijd niet in het lvc werken. Met oud en nieuw zal ik ook niet naar het lvc gaan omdat ik veel te moe ben. Ik zal dus geruime tijd niet in de verleiding van het lvc komen. Dit zal zorgen dat ik mij sterker zal voelen om het roken daar ook af te zeggen.

Het enige is alleen het sporten nog. Dit wordt door die ene operatie belemmerd. Ik ben moe, niet zomaar moe, maar trillend op de benen moe. Hierdoor wordt mijn leven nog al belemmerd. Het werk heb ik al een week af moeten zeggen omdat ik gewoon te moe ben. Dit vind ik rond uit k*t. Ik wil gewoon alles kunnen doen. Natuurlijk begrijp ik dat mijn lichaam nog aan het herstellen is, maar ik wil ook wel door gaan met mijn gewone leven. Ik wil weer sporten. Omdat dus weer te kunnen ga ik vanaf nu beginnen met meer structuur in mijn leven. Zodat ik weer snel fit, fris en fruitig ben. Dit houd in dat ik optijd opsta, ga werken,rond het zelfde tijdstip ga eten. Geen snoep en ander suikergoed eet. Geen tv voor het slapen gaan en rond dezelfde tijd naar bed. En als het even lukt een stukje wandelen of naar de sportschool. Wie weet gaat dit helpen. De moeheid bestrijden!

Daarbij ben ik op een ander voornemen van iemand gestuit die voor mij wellicht de moeite waard kan zijn. Stoppen met het kopen van kleding. Ik heb meer dan genoeg kleding die ik niet of nauwelijks draag. Kleding die echt kapot is kan altijd naar de kleermaker en ik kan ook proberen zelf iets te maken met wat ik al heb. Een grote oude blouse tot een jurkje, een oude broek repareren, moet ik zelf kunnen. Alleen ondergoed en sokken mag ik van mezelf kopen. Het zijn nog ideeën,nog niet echt iets wat ik echt ga doen, maar het zit wel in mijn hoofd als plan. Maar ik weet het nog niet zeker.

Reacties