Twee maanden later

Inmiddels is het dus alweer twee maanden later.
En hoe staat het dan met al mijn goede voornemens?

Stoppen met roken: tot nu toe heb ik zo af en toe een sigaret gebietst. Natuurlijk helemaal niet de bedoeling en hierdoor kan ik nog steeds niet zeggen dat ik gestopt ben. Maar aan de andere kant rook ik maar héél af en toe, wat wel al een hele verbetering is. Nu is het zaak om van dat heel af en toe af te komen.

Meer sporten en structuur in mijn leven: in mijn ogen het mooiste voornemen voor mij. Deze draait om dicipline. Andere doen dat ook wel, maar dat zijn meer verboden waar anderen mij aan kunnen helpen herinneren. Dit stukje niet. Er is niet iemand die kan zeggen dat ik me aan een ritme moet proberen te houden. Daar ben ik te vaak alleen voor thuis.
Maar ik kan wel zeggen dat het de goede kant op gaat, maar ik ben er nog niet.
Het wakker worden en het gaan slapen, daar zit nu ritme in. Wat soms vervelend voelt omdat ik dan wil uitslapen. Maar dat moet ik dan maar voor lief nemen.
Mijn moeheid van na de operatie is weg. Eindelijk. Dit is pas de derde week dat ik gewoon heb kunnen werken zonder ziek te zijn van vermoeidheid. Om precies die reden is er nog niet gesport, dus daar zijn nog geen uitspraken over te doen. Volgende week ga ik weer beginnen met sporten. Elke dag op de crosstrainer voor minimaal 30 minuten. Dinsdag naar groepsles en woensdag dansen. De week daarna op donderdag ook naar een groepsles en de donderdag daarna naar twee groepslessen en dan zit ik weer op schema.
Doordat het sporten nog niet ging heb ik veel avonden voor de tv doorgebracht, maar ik denk dat dat samen met het sporten verdwijnt.

En dan het idee om geen kleding meer te gaan kopen. Ik heb besloten om me aan dat voornemen te gaan houden. Nadat ik 200 euro aan kleding heb uitgegeven. Gelukkig was dat geen onzinnige koop. Maar wel de laatste van het jaar. Ik denk dat dit nog best moeilijker kan zijn dan dat het lijkt.

Ik denk dat ik al met al niet geheel ontevreden mag zijn, maar ook nog niet tevreden. Eerst maar eens helemaal stoppen met roken en weer beginnen met sporten. Dat minimaal 3 maanden vol zien te houden en dan hebben we het er wel weer over.

Reacties