Zal ik het ooit leren?

Zal ik het ooit leren? Zal ik ooit volledig kunnen stoppen met roken? Zal ik ooit genoeg discipline kunnen kweken?

Met andere woorden, dit gaat minder goed dan verwacht en gehoopt.
Helaas rook ik nog steeds af en toe een sigaretje. Ik eet wel heel veel gezonder de laatste tijd. Ook het opstaan gaat de laatste tijd heel goed. Tevens beweeg ik meer en vaker. Maar het half uurtje op de crosstrainer in de ochtend is nog niet in mijn systeem. Ik zou mijn wekker een half uur eerder moeten gaan zetten zodat dit ielke ochtend kan. Niet alleen de ochtenden die ik eerder wakker wordt. Maar ja, dat is dus een kwestie van discipline. Iets wat langzaam aan steeds beter gaat, maar waar ik ook nog niet op het gewenste punt ben.

In de tussentijd zijn David en ik bezig met het kopen van een huis. We moeten alleen nog de financiering regelen. De vraag is nu nog of de crosstrainer mee zal gaan met de verhuizing. Dus voor mijn voornemen heb ik tot de beoogde verhuizing, en hopelijk daarna ook nog. Maar dat is dus niet zeker. Wel zal ik dan dichterbij de sportschool en bij de dansstudio wonen. Waardoor het sporten buitens huis makkelijker wordt. Feit is gewoon dat ik meer moet gaan bewegen om een betere conditie te krijgen, om minder snel ziek te worden en om af te vallen. Er is werk aan de winkel!

Reacties