Leven is het meervoud van lef!

Leven is het meervoud van lef.... De perfecte slogan voor mijn eigen leven. Maar wat houd het eigenlijk in? Moet ik lef hebben? Maar met wat dan? Ik moet lef hebben om nee te zeggen tegen sigaretten en nee tegen mijn luiheid en gewoon opstaan om te gaan sporten.

Gisteren heb ik weer naar Julie & Julia gezien. Een geweldige en inspirerende film. Iemand die een blog schrijft over het koken van alle recepten uit een kookboek. Tegelijkertijd zie je het verhaal van de schrijfster van het kookboek. Een film over hoe twee vrouwen in verschillende tijden hun doelen bereiken. De moeite die het hen kost, maar ook het plezier dat ze eruit kunnen halen.

Een aantal doelen komen steeds dichterbij:
We hebben een huisje gekocht! Op 16 april krijgen we de sleutel. Gelukkig hoeven we niet veel te doen wat klussen betrefd. Er moet een nieuwe kombiketel in, een paar muurtjes hebben een laagje verf nodig en het houtwerk moet opgeknapt worden.
Vanaf de 16de gaan we wat verven en vlonders op het dakterras plaatsen en de 19de komt er iemand langs voor de cvketel. Het weekend gaan we de meubels verhuizen... alles lekker snel.

Vanaf mei moeten we volledig over zijn. Vanaf dan ga ik meer lef laten zien. Dan ga ik elke dag sporten en die paar sigaretjes die ik rook mogen dan ook niet meer.
Ik ben erg benieuwd of ik een nieuwe start kan maken in mijn nieuwe huisje.

Reacties