118 dagen

Ik heb mezelf een groot doel gesteld: op 01 september 2012 ben ik minimaal 15 kilo afgevallen. Dat is in 118 dagen vanaf nu.
Hoe ik denk dit te bereiken? Ik heb voorlopig de tijd om ook overdag te sporten. Dus een sport plan opgesteld. Op maandag een uurtje, dinsdag twee, woensdag een en donderdag twee. Op vrijdag samen met vriendinnetjes fietsen als het weer dat toestaat en op zaterdag en zondag is het ook de bedoeling om te fietsen of wandelen met man lief. De eerste vier dagen dus wat fanatieker, en het weekend wat rustiger. De keren dat er twee uur gesport wordt, is een uur intensief en het tweede uur wat rustiger.
Om te zorgen dat ik mijn nieuwe gewicht kan volhouden als ik weer aan het werk ben heb ik de momenten dat man lief sport, ook voor mijzelf ingeboekt. Dan gaan we samen naar de sportschool en heb ik een schop onder mijn kont. De dagen dat ik overdag sport zijn in de ochtend, zodat ik de rest van de dag nog heb én ik op een normale tijd móet opstaan.
Dan blijft mijn ritme bestaan en lig ik niet tot in de middag in bed te stinken. Wat ook handig is met werk, dan hoef ik niet ineens weer te wennen aan een ritme en vroeg op moeten staan.
Ik hoop en eigenlijk verwacht ook wel dat ik in september weer aan de slag kan. Dit betekend vier maanden de tijd. Dat is 118 dagen vanaf nu.

Gaat iemand de uitdaging met me aan?

Reacties