18 dagen ver, nog 65 te gaan.

Vandaag reeds 18 dagen niet gerookt. Nog 65 dagen tot 1 september. En allemaal zonder vals te spelen zoals een eerder beschreven poging. Toen had ik het moeilijk als er mensen om me heen rookten, nu heb ik daar nog geen last van gehad. Ik merk dat ik me nog meer erger aan het blauw staan van een rookruimte dan ik al deed. Mijn reukvermogen is nog beter geworden. Vraag me af hoe dat straks moet met infecties op de werkvloer. Die rook ik regelmatig al voordat we anders vermoeden konden hebben van infectie. En wanneer er een snelgroeiende infectie in het weekend kwam opzetten, kon ik spuugneigingen hebben. Hoe zal dit straks gaan? Mijn conditie gaat vooruit. Ik kan de hele route van leiden naar de veen fietsen, zonder moeite, zonder adem tekort, binnen drie kwartier en dat allemaal op mijn stadsfiets zonder versnellingen. Op mijn racefiets zou dat al helemaal peanuts zijn. Straks, wanneer ik weer werk, wil ik minimaal drie dagen per week fietsen. Anderhalf uur per dag. Een uur per week dansen en op donderdag naar de sportschool. Ben nu bezig met werk en kan straks, als de verhuizing compleet is en er weer projecten gaan starten weer bij mijn oude werk aan de slag. Maar ondertussen ben ik natuurlijk ook bij andere bedrijven aan het kijken. Vrijdag heb ik een gesprek bij een bedrijf dat dichterbij is. Dan hoef ik nog maar een kwartier binnen de stad te fietsen, terwijl mijn oude werk nu zo'n drie kwartier tot een uur fietsen is. Oude werkgever betekend zo'n vier keer per week meer dan genoeg fietsen, nieuwe werkgever betekend na werk nog sporten. Helaas ben ik niet zo heel erg goed in naar de sportschool gaan..... Nog steeds niet. Vandaag is het weer donderdag, dus vandaag ga ik weer sporten in de sportschool. Het niet roken gaat goed, geen kleding kopen gaat ook goed. Meer bewegen gaat dubieus. De wil is er en nu ik thuis zit pak ik geregeld de fiets en ga fietsen, maar dat moet ik ook gaan doen als ik werk heb. Dat moeten we dus nog gaan afwachten. Waar ga ik werken, kan ik werk met fietsen combineren? Ik moet vaste avonden gaan ontwikkelen voor sport. Ik moet gaan doorzetten! Ik heb nog 65 dagen om mijn doelen te bereiken.

Reacties