Dag 10, nog 74 te gaan.

Tja, het sporten gaat nog niet zoals ik zou willen. Maar gelukkig lijk ik stabiel. Dat is ook wel wat waard. Maar: ik ben gestopt met roken! Dit wordt dag 10. Dit keer zonder ergens stiekem een trekje of weet ik wat voor flauw excuus. Al 9 volledige dagen, die eigenlijk niet zo heel moeilijk blijken te zijn. Het roken kan betekenis hebben op mijn gewicht. Maar als ik 3 uur in de week blijf fietsen en minimaal een uur in de week blijf dansen, zit ik toch braaf aan minimaal 4 uur sport per week, zonder dat ik er erg in heb. En dit is tot nu toe braaf gelukt. Toch wil ik proberen om vaker te gaan sporten. Ik merk echter dat in de ochtend sporten moeilijk voor me is. Daar mis ik nog een stukje motivatie voor. Ook al vind ik de lessen wel leuk. Moet gewoon gaan zorgen dat de donderdagavond een sportavond wordt. Samen met mijn man er naar toe en samen naar huis, dan heb ik er toch weer 2 uur bij. De ochtenden, tja, weet nog niet precies hoe ik ga zorgen dat die motivatie beter wordt, maar dat gaat gebeuren. Eigenlijk is het gewoon eenkwestie van mezelf uit bed slepen en het gewoon doen. De tijd is er, daar ligt het niet aan. Het is echt een gebrek aan motivatie. En dat terwijl het maar om twee ochtenden gaat. Waar hebben we het nou werkelijk over? Andere dingen gaan vrij goed. Ik heb geen kleding gekocht. Ben vaker in de verleiding geweest. Heb zelfs dingen gepast, maar vond ze niet leuk genoeg om mijn belofte te breken. Moet alleen wel oppassen dat ik niet te vaak in de verleiding kom om kleding te gaan passen. Eenmaal gepast, is de verleiding tot kopen heel veel groter. Om mijn doorzettingsvermogen te vergroten ben ik gisteren met een mini cursus gestart. Deze cursus gaat over het waarmaken van je doelen. Het inzichtelijk maken van je daadwerkelijke motivatie en wat het proberen waar te maken van deze doelen voor gevolgen hebben op je eigen leven, maar ook dat van een ander. Op deze manier zullen de doelen realistischer worden en beter vol te houden zijn. Ik ben heel erg benieuwd.

Reacties