Nog drie dagen...

Nog drie dagen en dan is het 1 september 2012.
De dag dat ik een flink aantal kilo's kwijt zou willen zijn, ik gestopt wil zijn met roken, mijn nieuwe huisje tip-top in orde wil hebben. En zo stonden er nog meer dingen op mijn lijstje.

Laten we eens beginnen met het eerste doel. 15 kilo afgevallen zijn: Nou, helaas, niet gelukt. Al hoewel, helaas? Er is een reden voor, een goede reden overigens! Tevens de reden dat ik niet 15 kilo ben afgevallen, maar 5 kilo erbij heb zitten... Ons gezinnetje gaat uitgebreid worden met Pukje! Pukje zit nu nog parasitair in mijn buik, maar zal over ongeveer een half jaar ter wereld komen, als alles goed blijft gaan. Dit is dus ook meteen de reden dat een update zo lang heeft moeten wachten.
Dit brengt mij meteen naar het stoppen met roken. Dat is dus wel gelukt! We wilden gaan proberen om een kindje te krijgen. We vonden het belangrijk dat ik gestopt zou zijn met roken, voordat we begonnen. Dus ik stopte met roken, en er werd meteen succesvol een kind verwekt. Tja, ik had niet verwacht dat het meteen raak zou zijn. Maar ben er eigenlijk wel heel blij mee als ik de verhalen hoor van waar het dus niet zo makkelijk lukt.
Vanwege de zwangerschap heb ik dus ook wat nieuwe kleding moeten kopen. Het is bij een broek, een rok, een truitje, wat mee-groei bh´s, een tankini en wat panty's en leggings gebleven. Ik kan alleen nog maar broeken aan die te groot zijn of elastisch zijn bij de middel. Daar had ik er niet bepaald veel van. Dus dat heb ik wel moeten kopen. Zwemkleding moest ook echt. Een bikini kan nog net, maar mijn borsten vallen er zowat uit, en een zwempak, dat zit voor geen meter meer. Dus wel kleding gekocht, maar alleen kleding die ook echt nodig is. Gelukkig heb ik aardig wat jurkjes die ik voorlopig nog wel aan kan.

Dan ons huisje... Ik heb flink mijn best gedaan!
Zie hier het resultaat voor de eethoek:
Niet slecht, al zeg ik het zelf!
Een beetje burberry stijl.
En natuurlijk moest de logeerkamer opgeknapt worden, zodat hier heel makkelijk een kinderkamer van te maken is.
Omdat deze hele kamer wit was, is hij dat nu niet meer.
De kozijnen en de oude groene kast zijn inmiddels ook geverfd, in bijpassende kleuren.

De vloer heeft David moeten doen. Wegens mijn parasiet kan ik niet werken met veel stof en met oplosmiddelen. Maar David heeft goed zijn best gedaan. We moeten alleen deze kamer nog opruimen en langzaam aan meubeltjes voor Pukje gaan verzamelen.

Het huisje is dus nog niet helemaal af. David werkt extra uren, zodat er wat meer geld binnenkomt, voor spulletjes voor Pukje. En gezien ik niet al het kluswerk mag doen, komt het allemaal op hem aan. Gelukkig hoeven we alleen nog maar het kozijn in de badkamer.
Volgende projecten zijn het grondig schoonmaken van het dakterras en de tuintjes opknappen. De tuintjes moet David wederom weer zelf doen. Maar zijn zus wil graag komen helpen!

Op mijn lijstje van dingen die ik wil veranderen/verbeteren komen nu ineens ook andere dingen te staan als minder zout in het eten. Ik begin vooruit te denken aan wanneer Pukje geboren is en een goed voorbeeld nodig heeft.
Ik zal mijn lijst maar weer eens een keer erbij pakken en gaan opschonen en bijvullen.

Reacties