Een kastje per wat?

Een kastje per wat was ook al weer de bedoeling? Per week? Moet te doen zijn toch? Fout! Het leek zo makkelijk en ik was zo gemotiveerd. Zoals bij veel van dit soort projecten. Maar helaas ligt hier ook weer de nadruk op was...
Ik wil wel, maar er komt van alles tussen. Op de vrije donderdag wordt geregeld het een en ander gepland. Zoals het kijken naar een kinderdagopvang en het natuurlijk de controle bij de verloskundige. En de donderdag is de donderdag niet als er niet getheeleut wordt met een vriendinnetje.
Nou, dat is dan weer vrije dag nummer een. Ook het weekend zit niet mee. Daar zijn ook weer excuses voor. Zoals het personeelsweekend van het LVC. Ja, dan blijft het even stil liggen.
Maar, daar ging weer verandering in komen, het weekend was voorbij en er stond even geen bezoek aan de verloskundige op de planning....  Maar ja, dan zijn manlief en ondergetekende ineens stront verkouden! En dan is er ook nog iets met een antibiotica kuur die ik moet slikken, wat ook weer energie kost. Voelde me niet ziek, had nergens last van, maar was het dus stiekem wel. Zucht!
Vandaag dus maar lekker rustig aan gedaan en wat gehaakt. Lekker gekookt, zonder zout! Ja ja, het lukt me wel! Het huis ziet er netjes uit, maar mag wel nog grondig schoongemaakt worden. Net als dat ene kastje wat nog gedaan moet worden.
Maar, daar heb ik nu een plan voor!
Zondag komt er bezoek en wil ik natuurlijk met mijn huisje pronken. Ze hebben het namelijk nog niet gezien. Een huisje pronkt natuurlijk veel beter als het heerlijk schoon is. Manlief moet zaterdag van zijn werk een dag vrijwilligerswerk (?) doen in een dierenasiel (hopelijk neemt hij een puppy mee. Wil nog steeds een hondje) dus hij zal niet in de weg lopen. Op mijn lijstje van zaterdag staat:
Stofzuigen, stenen vloeren schrobben, ramen wassen, wc en badkamer tegels schrobben, vloer dweilen en keuken schoonmaken. Gelukkig is niets echt vies en duurt alles bij elkaar nog geen halve dag, maar het moet gewoon gedaan worden.
En dan het kastje per week project: zaterdag is het de beurt aan de dozen bij het bed. Eens kijken wat daar precies allemaal inzit, of het nodig is en of het daar hoort te liggen.
Zondag maar weer eens even de balans opmaken.

Reacties