Verslaving is zo 2009, burgertrut, dat wordt het helemaal!

Verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een gewoonte of stof afhankelijk is, zodanig dat hij/zij deze gewoonte of stof niet, of heel moeilijk los kan laten. Het gedrag van de persoon is voornamelijk gericht op het verkrijgen en innemen van het middel, of het handelen naar de gewoonte, ten koste van de meeste andere activiteiten. Als het lichaam deze stof of gewoonte dan moet loslaten kunnen er ernstige ontwenningsverschijnselen optreden bij deze persoon.

Ik kan dus eigenlijk maar een conclusie trekken.... Ik ben verslaafd. Waaraan? Mijn tijd verdoen. Hoe? Op verschillende manieren. Misschien moet ik weer wat actiever met lijstjes gaan werken, braaf opstaan op een normaal tijdstip in de ochtend als ik vrij ben. Geen series kijken op mijn vrije dag. Maar vooral minder op fora zitten. Ze zijn te verslavend. Er is altijd wel wat leuks, interessants of grappigs te lezen.
En hier zit ik dan, met de iPad op schoot, tv op de achtergrond aan te typen voor mijn blog.

Ik heb besloten dat ik vandaag nog even mag verzaken. Nog een dagje verslaafd mag zijn. Morgen moet ik een burgertrut worden. Morgen zal ik na het werk braaf koken, braaf de was doen. Op mijn vrije dag optijd opstaan en een uurtje reserveren voor de fora. Braaf elke dag even het huis opruimen en een beetje schoonmaken.
Dus... Maar voor vandaag mag ik nog even lekker niets doen.

Reacties

Kimske zei…
Hihi, verzaken... of welverdiend ontspannen?
Wientje zei…
Sst! Daar hebben we het niet over he? Een burgertrut die is altijd met het huishouden bezig en alles is altijd in kannen en kruiken...

Maar tussen ons... Elk lui moment is altijd verdiend!