Top 2000 nostalgie

Zo, de top 2000 quiz is weer begonnen. Dit betekend dat de winter weer begint, tijd voor nostalgie. Eerst wordt het weer tijd voor de kerstliedjes op de radio. Zit nu al in mijn hoofd mee te neuriƫn met last christmas en all I want for christmas...
Deze tijd van het jaar betekend ook dat ik steeds meer kriebels krijg om te knutselen. Spulletjes maken voor de seizoenstafel.... Maar misschien ook eindelijk eens een keer spulletjes maken voor Pukje van alle oude stofjes die ik heb liggen.
Maar, de muziek. Vandaag uit de speakers THE Beatles, Opeth, Europe, pink floyd, fleetwoodmac en Lennard Cohen.
Deze muziek doet mij denken aan vroeger. Als meisje van een jaar of vier, in de weekenden bij opa en oma. Opa had altijd schlagermuziek aan staan. Muziek die ik nooit heb kunnen waarderen en vrees ik ook nooit zal gaan waarderen. Opa en oma waren de deur uit en mijn tante en ik waren alleen thuis. Omdat mijn tante ouder was en wist hoe de platen speler werkte had haar plaat voorrang. Tina Turner, dat was haar absolute favoriet. Kon ik ook lekker op mee dansen. Maar als haar plaat af was, dan ging ik los! Dan zette ze mijn plaat op. Mijn eerste plaat ooit... Europe met de plaat The final countdown! Springen op de banken, luchtgitaar spelen. Ja, zelfs als meisje van 4 jaar hield ik al van snerende gitaren!
En morgen, wat ga ik doen... De nostalgie ophalen, ik ga mijn jeugdhelden live zien. Mijn eerste plaat, mijn helden en verlossers van mijn weekenden gevuld met schlagermuziek.

Reacties