Bezigheidstherapie


Ik ben gezegend met vasovagale klachten. Wikipedia zegt er het volgende over:

Vasovagale syncope is de meest voorkomende vorm van flauwvallen. Het tijdelijk en omkeerbaar bewustzijnsverlies (syncope) wordt uitgelokt door een vasculaire stimulatie door de hersenzenuw. Het betreft dus voornamelijk een plotse vagale stimulatie die een onvoldoende doorbloeding uitlokt. Deze vasculaire stimulus kan op haar beurt veroorzaakt worden door een scala van factoren die alle leiden tot hetzelfde beeld van flauwvallen. De vasovagale syncope kan dus veroorzaakt worden door vele aandoeningen of factoren. Frequente oorzaken van vasovagale syncope zijn: langdurige blootstelling aan hitte honger oververmoeidheid misselijkheid of overgeven

Kenmerkend voor de vasovagale syncope zijn volgende voortekenen: lichthoofdigheid, misselijkheid, zweten, oorsuizen en problemen met het gezichtsvermogen.

Nou, daar ben ik dan mooi klaar mee. Gelukkig val ik niet echt flauw, maar heb ik wel steeds het gevoel dat ik flauw kan vallen. Minimaal zo'n 10 keer per dag. Hoogstwaarschijnlijk is dit veroorzaakt door vermoeidheid die weer door de zwangerschap komt. Hoe dan ook, ik zit alweer bijna twee weken thuis. Werken lukt gewoon niet. Ik val overdag in slaap en een flink aantal keer per dag voelt het alsof ik zo kan flauwvallen. Maar ja, dan ben je thuis, gaat liever in je eentje de deur niet uit, dus ja, overdag zit je dan maar. Wat te doen? Nou, ik heb een dekentje gehaakt voor pukje. Ben bezig met de beddensprei waar ik ooit eerder mee was begonnen. De administratie is ook een 'leuk' project. Ik ben van plan om alle papieren in het administratiekastje uit te zoeken. Een aantal papieren die er liggen zijn niet nodig. Anderen zijn alleen nog nodig als bewijsvoering. Dan is een digitale versie voldoende, dus wordt alles ingescant. En alleen de echt belangrijke papieren blijven in het kastje. Tja, ik moet wat in de tussentijd. De hoeveelheid tv die ik gekeken heb in deze dagen is echt schandalig! Ik ben weer helemaal bij met mijn series, ik heb films gekeken waar ik nooit van gedacht had ze te zullen kijken. Voor na de administratie ben ik van plan om mijn teken kunsten weer op te pakken. Ook het naaien wil ik weer oppakken. Heb nog allemaal plannetjes met de restjes stof die ik in huis heb. Dus met andere woorden, ik ben heel erg bezig met bezigheidstherapie. Ik moet mezelf bezig houden. Want stil thuis zitten kan ik niet, nou ja, slapen of iets doen is de optie. Iemand nog meer ideeën om jezelf bezig te houden, zonder dat het veel energie kost?

Reacties