Hardlopen en consuminderen

Ik wil de triatlon doen, ik heb fiets ervaring en ik heb zwem ervaring. En een groot gebrek aan loop ervaring. Dus dat is het doel voor dit jaar. Loop ervaring opdoen.

Ik wil consuminderen. Ik wil minder geld uitgeven aan dingen die niet nuttig of nodig zijn. Ik wil zo veel mogelijk geld opzij zetten voor mijn kleine meid en voor verbeteringen aan ons huisje.

Maar gaan deze twee doelen samen? In eerste instantie zou je zeggen van wel, hoewel het hier anders lijkt.

Om te kunnen hardlopen heb je niet veel nodig. Kleding en schoenen. Daar begint het al. kleding om in te lopen is er... Alleen houden die mijn melkfabriekjes niet op hun plek. De sport bh die ik heb is toch echt te klein. Dus en nieuwe, wat weer €50 is. En dan de schoenen. Eerst mijn oude sportschoenen geprobeerd. Loopt prima, maar na het lopen moest ik wel met mijn beentjes hoog en het liefst en koude pakking erop. Mijn peesschedes zijn nogal snel ontstoken. Vooral een in mijn schouder en die bij mijn achillespees. Mijn sportschoenen, bijna al mijn schoenen, voeden die ontstekingen alleen maar. Behalve blote voeten.

Dus blote voeten schoenen voor hardlopen aangeschaft. Das ook weer €110 wat de deur uit vliegt. Maar die 150 euro bij elkaar heb ik meerdere jaren plezier aan. En ook nog aan een sport die je altijd en overal kan doen en waar dure sportschool abonnementen overbodig voor zijn. Op de lange termijn dus goedkoper.
Ik ben er alleen nog niet aan toe om mijn sport abonnement op te zeggen. Ergens wil ik in de werkenden nog twee groepslessen volgen. Zumba; huppelend dansen en body balance; een soort power yoga. Het moet alleen nog even gebeuren. Daarom maak ik hier alvast de belofte dat als ik voor 1 september geen gebruik maak van mijn abonnement, ik hem opzeg.

drie avonden in de week ben ik aan het huppelen door de stad. Drie avonden waarin ik niet kan snaaien. Scheelt geld en is ook nog eens goed voor de lijn. de overige avonden wil ik handwerkjes maken. Haken, naaien, tekenen, filigraan. De materialen daarvoor moet ik maar slim inkopen. Het eindproduct is iets waar ik anderen blij mee kan maken, cadeautjes. Dus bezigheidstherapie voor mij en iets leuks voor anderen. Zo komen we de week wel door.

Reacties