Wie goed doet, goed ontmoet

Er zijn op het internet verschillende weggeef communities, weggeef draadjes op fora en groepen op facebook. Ik heb me er bij een paar aangesloten.
Leuke dingen op de kop kunnen tikken voor niks is leuk, maar weggeven is net zo leuk. Leuker nog eigenlijk.
Ik ben een algemeen verzamelpunt voor meisjes babykleertjes geworden. Vind ik niet erg. We hebben voor elin hele leuke kleertjes in de kast, waarvan de zelf gekochte kleding op een hand te tellen is. En dan heb ik maar een fractie uitgekozen van wat ik aangeboden krijg. Dus geregeld als er andere mama's met meisjes op bezoek komen laat ik ze even graaien.
Maar helaas blijft de stapel groot. Ik moet van die kleertjes af. Doorverkopen vind ik onzin, ik heb het tenslotte ook gekregen. Dus ik ben me gaan aanmelden voor weggeef draadjes en groepen.
Een aantal van de leden is niet goed bedeeld en sommige hebben hoge schulden en moeten rondkomen van het bedrag waar ik maandelijks noten en zaden voor koop.
Een van de dames waarmee ik via zo'n groep mee in contact ben gekomen heeft al een kleding pakket van mij ontvangen. Wel tegen verzendkosten. Ik geef het graag weg, maar het moet mij geen geld kosten. Zij heeft voor een ruime 6 euro een stuk of 10 kledingstukken voor haar meid gekregen.
Die overdaad aan baby kleding hier in huis is op maat en per soort uitgezocht. Tijdens dit uitzoeken stuurde ik fotos van kleding in de maat van haar dame. Het enthousiasme en de blijheid die door de berichtjes heen kwam, het overviel me een beetje. Maar ik vind het heerlijk!
We brachten al vaker dingen naar de kringloop. Ook met het idee dat minder bedeelde mensen onze oude, maar nog goede spullen voor een goede prijs konden overnemen. Maar we kregen steeds meer vraagtekens. Er zijn schatten te vinden, maar helaas worden er dingen geprijsd waarbij je je afgevraagd of het zijn doel niet voorbij schiet.
Weg geven dus, of zelf verkopen. Of in elk geval eerst proberen. Het kan daarna altijd nog naar de kringloop.
Door het uitzoeken van die kleertjes en het enthousiasme wat ik door de berichtjes heen voelde, ben ik aangestoken door het wegdoen virus. Helaas moet ik alles nog eerst op de gevoelige plaat vastleggen en te geef of te koop aan bieden. Dit kost tijd. Maar er gaat hier en flinke bezem door het huis. Het zullen niet alleen kleren zijn, maar ook tassen, vazen, keuken spul, flesjes, dekens en lakens. Alles wat wij niet gebruiken en waar geen sentimentele waarde aanhangt gaat straks weg.
Ben je nieuwsgierig naar wat ik straks allemaal in de aanbieding heb? Hou dan de weggeef groepen, draadjes en deze blog in de gaten. Wie weet zit er straks iets voor je tussen.

Reacties