Recykleer

Recykleer? Was da? Nou, dat is als je iets anders maakt van oude kleding.

Ik deed mee met de recykleerswap van het dragen en voeden forum. De bedoeling was dat je iets maakt voor een ander gezin en dat je daarvoor oude kleding gebruikt.
Het was de eerste keer dat ik iets voor een ander zou gaan maken, dus ik vond het best spannend. Zo goed zijn mijn naaikunsten nog niet en patronen lezen begin ik te leren. Het ontbreekt me nog aan kunde om zelf bepaalde mooie dingen te maken. Ik kan nog wel een aantal lesjes in de naaikunst gebruiken.

Nog voor dat ik mijn lootje had getrokken begon ik al plannen te maken. Met de resten van een lange broek waar ik een korte broek van had gemaakt kon ik een leuk jurkje maken. Er lag nog een spijkerboek te wachten om korte broek te worden. Daar kon ik vast een krijtjesrol van maken ofzo. Ook had ik nog gele, roze en paarse topjes liggen die ik nu met borstvoeding niet draag en voor Elin wou omtoveren in iets leuks. Mijn getrokken lootje had echter in haar gezinsbeschrijving staan dat ze een zoontje heeft dat sinds kort naar school gaat en dat ze voor haar kleine meid graag een niet roze jurkje wou.
Daar gingen mijn plannen. Maar met behulp van de volgende materialen:

 
Een naaimachine
Een douchegordijn
Een spijkerbroek
Een topje
Wat Biaisband



Ik kon aan de slag!
 
Voor een goede afwerking was er nog wat gepunnik nodig.
Toen al deze projectjes af waren vond ik dat er toch nog iets bij gemaakt moest worden. Helaas heb ik daar geen foto's van gemaakt...
Maar dit was het eindresultaat:
Een stoer rugtasje en snackbag voor de stoere schoolgaande knul en een mooi japansachtig jurkje voor de kleine dame. Extra lang, zodat deze snel groeiende dame er wat langer van kan genieten.
      
Inpakken en opsturen!
Ja, en dan krijg je je eigen pakje binnen. Maar het is nog geen uitpak tijd! Aaaa! Ik was zo nieuwsgierig! Mijn man heeft het pakje maar boven op de kast gelegd zodat ik niet steeds in de verleiding zou komen.
Dus vanochtend aan de ontbijttafel lag er een mooi pakje voor mij om uit te pakken.

De inhoud bestond uit een heel leuk en lief kaartje. Met uiltjes! Een mooie vrolijke muts en een geweldig leuk speelpakje voor mijn kleine dame. En het speelpakje heeft ook een uiltje!
De muts viel goed in de smaak: 
Helaas zijn de kleuren van het speelpakje niet goed te vangen maar het is paars en lime groen. Helemaal goed dus! Op het eerste gezicht gaat het goed passen. Moet hem nog even wassen en dan mag ze hem aan. 

Ik vond dit een hele leuke manier van consuminderen, recyclen. Ik voelde me vanochtend net een klein kind op pakjesavond. En wat een moois hebben we gekregen. Iets unieks! Niemand anders zal dit hebben.

De cadeautjes die ik gemaakt heb heb ik met heel veel plezier gemaakt. Ik ben weer wat behendiger geworden met de naaimachien en weet dat ik de volgende keer het zelf maken van applicaties iets anders ga aanpakken.
Ik kan niet wachten tot de volgende recykleer-swap!

Reacties