Vertrouwen

Vertrouwen: Geloof dat iemand eerlijk is.

Wanneer vertrouw jij iemand? Of een bepaalde situatie?
Ik zou graag zien dat er in de wereld wat meer vertrouwen is in elkaar. Maar vooral dat je elkaar ook gewoon kan vertrouwen. Want, waarom zou je liegen? Helaas zijn er veel mensen die toch niet helemaal eerlijk zijn, waardoor veel mensen schade hebben geleden. Psychisch, maar ook materieel. Af en toe kom je gelukkig nog een persoon tegen die goed van vertrouwen is.

In mijn zoektocht naar de perfecte draagdoek stuitte ik op de Ellevill Zara. De trigreen en de tripurple moest ik hebben. Via de verschillende draagdoekenmarkten stuitte ik op een verkoopster van een Zara tripurle en een andere van de trigreen. Helaas komt mijn doekenbudget pas eind november binnen. De verkoopster van de trigreen was bereid om de doek al die tijd te reserveren en hem op te sturen zodra ik het geld overgemaakt heb. De tripurple is een maat waarmee ik niet alle knopen die ik wil makkelijk kan doen. daarom twijfelde ik eerst. Maar het is een mooie doek, een draagkrachtige doek. een doek die ik wou hebben. De verkoopster was niet alleen bereid om hem te reserveren, maar als ik de verzendkosten alvast zou overmaken, zou ze hem alvast opsturen. De rest van het geld kwam later wel.

Wauw! Wat een lieve vrouw! Maar waar heb ik dat aan verdiend? Het vertrouwen in iemand die ze eigenlijk niet kent. Waarom? Ik vroeg het haar. Haar antwoord was: "Ik lees je graag, volgens mij zijn mijn zl en jou dl vrij wel even oud (ik heb alleen weinig tijd om zelf te posten dus schrijf niet zo actief) en kun jij op het moment wel iets leuks gebruiken."

Inmiddels is de doek in huis en kan het doekenbudget over ongeveer een week op mijn rekening staan.
Of deze doek ooit nog van eigenaar zal veranderen? Na dit geweldig lieve en mooie gebaar? Tijd zal het leren. Maar deze doek zal speciaal zijn voor mij. Dit gebaar zal ik nooit vergeten
Dit gebaar van vertrouwen, in iemand die ze niet in het echt kent.

Hoe mooi zou de wereld zijn als we allemaal gewoon wat meer vertrouwen in de mede mens hebben? Worden we daar niet allemaal ook een beetje eerlijker van?

Reacties