Buggy

Het kwaad is geschied. Ik dacht dat ik het nooit zou doen en als ik het dan toch zou doen, pas wanneer er nog een kindje op komst zou zijn, of er al zou zijn. Waar heb ik het over? Ik heb een buggy gekocht. Ik, die haar kind draagt en een kinderwagens of buggy onnatuurlijk vind voelen.
Ik heb niets tegen het gebruik van kinderwagens of buggies, maar dan voor anderen. Als ik achter een van die dingen loop, tot nu toe is dat de wagen van vrienden geweest met hun kindjes er in, voel ik me een beetje debiel. Het is net geen lekkere houding om zo'n wagen voort te duwen en je kindje zit ook nog eens van je af waardoor je geen contact met elkaar kunt maken.
Ik ben ook zo ingesteld op het dragen. Als ik zo'n wagen vooruit duw, hou ik geen rekening met stoep randjes, wat de kindjes me niet altijd in dank afnamem. Een van de kindjes riep of mama als je blieft weer mocht duwen.
Wij hadden een heuse combi wagen (zo heet dat toch?) te leen gekregen van vrienden. Zo'n gevaarte met reiswieg die je later kan omtoveren tot buggy. We waren erg blij dat er hem mochten lenen. Ik was van plan te gaan dragen met draagdoeken en mijn man met een ssc, maar je weet nooit hoe dat zal bevallen van te voren. En we wisten bij voorbaat al dat niet alle oma's zouden willen/durven dragen. Een van de opa's die vaker oppast draagt met plezier met een ssc, maar vraagt wel elke keer wanneer we nou een wagen kopen en ik moet vaak wel even helpen om de kleine er goed om te krijgen.
De wagen die we te leenn hadden vonden wij nogal een gevaarte, terwijl hij volgens de grote babyuitzet winkels, toch een van de kleiner op te vouwen wagens moet zijn. Omdat de katten de reiswieg een heerlijk plekje vonden om te liggen, hij niet gebruikt werd en in de weg stond, werd hij verbannen naar de vliering.
De wagen is twee keer gebruikt. Een keer door een vriendin toen ik ziek was en de kleine meid nat het kinderdagverblijf ging. Zij zou mijn dame ophalen en thuis brengen. Mijn man had onze dame gebracht en ergens on de middag stond mijn vriendin op de stoep. Met kinderwagen waar mijn kleine meid in lag te slapen, haar net iets jongere dochter op de buik in een doek en haar peuter in een ssc op de rug. Wat zal ze een bekijks hebben gehad. De andere keer was toen zowel mijn man als ik door een griepje geveld waren. Mijn schoonmoeder kwam een uurtje oppassen zodat wij even rustig de boel konden opruimen. Ze wou graag even wandelen. We hebben het gevaarte uiteindelijk maar terug gegeven omdat hij hier werkeloos lag te zijn en hij toch een keer terug moest.
Onze dame is inmiddels 10 maanden en langzaamaan willen we wat vaker mensen laten oppassen. Mijn schoonmoeder wil wel graag een keer het dragen proberen, maar is bang te vallen en ik moet dan wel helpen met de drager of doek om te doen. Het is er nog niet van gekomen. Mijn schoonvader heeft al meerdere keren met veel plezier gedragen.
Maar ja, als zij, of anderen, komen oppassen willen ze misschien we even naar buiten kunnen. Dus we zijn o zoek gegaan maar een buggy. Zo'n geval dat klein op te vouwen is, want anders staat het nog steeds in de weg.
Via marktplaats vond ik een leuke tweedehands buggy, fel blauw met dieren. Olifantjes, giraffes. Een leuk ding, amper gebruikt en voor een goede prijs.
Dus daar liep ik van de week,
met dat ding door de stad. Kind in de doek op mijn buik, buggy ongemakkelijk voor me uit duwend, met een hand zodat hij schuin voor me was en ik niet constant tegen dat ding aan schopte. En toen was daar een vrouw die vond dat ik wel een schattig zoontje had, maar waarom hij niet gewoon in de buggy zat snapte ze niet. Toen ik vroeg waarom ze dacht dat ik een zoontje had kreeg ik horen: "je stopt toch geen meisje die buggy!" Dus....
Maar goed, voor mensen die met onze dochter willen wandelen en niet kunnen of willen dragen, we hebben nu een buggy. Ik kan niet garanderen dat mijn dame het prettig zal vinden en ik ben zeker niet van plan het uit te testen.

Reacties