Granny a day

Een van de voornemens voor dit jaar is het maken van een deken met behulp van het granny a day principe.
De hakers onder ons zullen wel begrijpen wat dit is. Voor de haakleken onder ons: granny staat voor grannysquare. Dit is een gehaakt vierkantje. En de bedoeling is dat ik er elke dag een maak.
Nu geef ik mezelf een kleine marge door minimaal 6 per week te maken.
Er is heel veel keuze in de haakwereld. Dus de volgende uitdaging was het uitzoeken van de kleuren. Mijn man hielp mee, nou ja, hij deed voorstellen, die ik verwierp en uiteindelijk zijn daar drie kleuren van overgebleven.
Er zijn verschillende haaksteken en verschillende combinaties daarvan geven een variëteit aan vierkantjes. Je zou elke dag een andere kunnen maken. Ik heb echter gekozen voor het volgende vierkantje.
Op drie januari kwam de doos met bet haakgaren binnen. En onder bet mom geen uitstel gedrag ben ik meteen aan de slag gegaan. De teller vandaag staat op drie. So far, so good.

Reacties