Korte metten maken

Wie ergens korte meteen mee maakt treed kordaat op.

Ik wil dit jaar met een hoop dingen korte metten maken. Namelijk met al mijn slechte gewoonten en met het ziekzijn. Ik vrees echter dat het niet helemaal een reëel doel is.

Korte mette make met het ziekzijn? Tja, dat heb ik niet helemaal zelf in de hand. En dat frustreert mij. Daarom ga ik vandaag met iemand die er verstand van heeft over praten. Hopelijk ga ik me dan snel een stuk beter voelen.

Al mijn slechte gewoonten? Wat zijn ze dan allemaal? Weet ik ze wel allemaal? Ik ga dit jaar in elk geval het uitstelgedrag aanpakken. Hoeveel projecties heb ik wel niet liggen die nog afgemaakt moeten worden? En hoeveel projecten heb ik bedacht, en soms ook materiaal voor gekocht, zonder er aan te beginnen? En hoeveel daarvan ben ik gewoon vergeten? Dat kan niet meer!
Deze week buig ik mij over een lijst, die misschien mijn blog wel komt versieren. Op die lijst komen al dit soort projecten te staan. Voor nu heet ik Bumper van harte welkom. Bumper was een van die onafgemaakte projecten. Gisteren heb ik Bumper afgemaakt (of nou juist het leven gegeven?). Over een tijdje mag hij prijken tussen de andere lente spulletjes op de seizoenstafel.

Reacties

FamPronk15 zei…
Mooi geworden! En vooral niet vergeten om ook tevreden te zijn met kleine stapjes:)
Wientje zei…
Dank je! Tja, ik ben van het hollen of stil staan. Ik wil leren wandelen. Ik denk dat dit me gaat helpen. Maar eerst die waslijst met projecten afmaken. Schrik niet als ik die post. Haha! Maar ik ga ze een voor een doen. Het heeft geen zin om me zelf voorbij te rennen, want dan moet ik ook weer stil staan en dan kom ik tot de conclusie dat ik niet genoten heb van de rit omdat in aan het rennen was.