Steen van het jaar 2014: Hematiet

Ik denk dat aardig wat lezers zich nu gaan afvragen of ik wel goed bij mijn hoofd ben. Ja hoor! Prima!
Ik zal even uitleggen waarom dit de steen van het jaar 2014 is.

Een paar dagen geleden was ik met mijn kleine dame aan het winkelen. Zij zag daar een hangertje en haar handje moest en zou het vastpakken. Nou, vooruit dan maar, het kan een leuk cadeautje voor iemand zijn en voor die prijs maakt het ook niet veel uit.
Helaas moest ik die zelfde avond nog met onze dame naar de huisartsenpost, het ging echt niet zo goed met haar. Wat ook niet raar was, want ze bleek een keelontsteking en een dubbele oorontsteking te hebben. Onze huisartsenpost zit in het ziekenhuis en er is weinig saaier voor een kleine dame dan een wachtkamer van het ziekenhuis. Ze speelt graag met de houten knopen van mijn kol, of met de houten kralen ketting. Maar die kon ik zo snel niet vinden. In mijn tas zat wel dit hangertje, aan een leren koordje. Nou, die om gedaan en madam had iets om heerlijk mee te spelen.
Later leerde ik dat het een hematiet is. Nou, kwa naam perfect voor mijn dame: volgens mij heeft ze voorlopig nog geen genoeg van borstvoeding en is vaak gekleed in Hema jurkjes.
Volgens sommige sites geeft de steen zelfvertrouwen, vergroot het zelfrespect en de overlevingsdrang en versterkt de wilskracht.
Als ze wat groter is en een echte ketting krijgt, niet de barnstenenketting die haar nekje nu versiert, krijgt ze een hangertje van magnetiet.
Dit jaar, hou ik dit hangertje om. Als aandenken, als herinnering aan een jaar wisseling. Want, daar in die wachtkamer, hoorde ik andere wachtende praten over goede voornemens.
2014 zal voor mij het jaar zijn waarin ik ga proberen korte mette te maken met uitstel gedrag, ik 15kg wil afvallen, een naaicursus wil doen, ga ik hardlopen en elke dag een grannysquare haken.

En om meteen maar het goede voorbeeld te geven met betrekking tot het uitstel gedrag, heb ik me meteen ingeschreven voor een naaicursus en heb ik wol besteld voor mijn granny a day project.

Wat zijn jullie goede voornemens?

Reacties