Minivakantie

Soms heb je vakantie nodig. Vooral als je werkt en je baan je baan is en niet een betaalde hobby. Ik heb een betaalde hobby, mijn man heeft een baan. Helaas ook nog zonder baangarantie, wat hem nerveus maakt. Want als zijn contract in augustus niet omgezet wordt naar een vast contract, dan moeten we flink op de centen gaan letten. Iets wat we sowieso willen, om te sparen, maar dan moet. In juni weten we we meer.
Vanwege mijn beperkte energie en pogingen om geld te sparen gaan we er niet heel vaak op uit.
Manlief nam rondom Pasen wat dagen vrij en wij gingen leuke dingen doen en veel rusten.
In een week tijd hebben we volop kunnen genieten van het weer. Een middag vertoeven in de hortus; een middag ons onder gedompeld in de wereld van fantasy bij Elfia; en maar liefst de hele dag in sprookjesachtige sferen en spanning verkeerd in de efteling.
Wat vond die kleine dame van ons dat allemaal prachtig! Lekker rond lopen, allemaal mooie dingen te zien en dingen te ontdekken.
Heerlijk allemaal, maar ook een beetje een keerzijde. Na de twee middagen lag ik een dag op bed. Net als het manfolk hier in huis. Wonder boven wonder was ik de dag na de efteling niet volledig waardeloos. Wat wel verwacht was. Maar soms moet je dat er voor over hebben.

Reacties