22,5 graden Celsius

Warmte. De een houdt er van, de ander haat het en weer een ander laat het koud (pun intended).

Ik weet het niet zo goed. Ik vind het heerlijk om in de zon te zitten met een boekje en een kan met een lekker sapje. (Bij warm weer is hier cranberrysap met gepureerde frambozen favoriet) Het is heerlijk om mijn dame in haar pierenbadje te zien dabberen. Zolang ik maar niets hoef en zolang het niet benauwd is.

Als het warmer wordt dan 22,5 graden Celsius heb ik nergens meer zin in. Koken vind ik dan helemaal drama, want ik heb nergens zin in. Behalve chips en chocolade, maar om dat nou elke dag als maaltijd te eten staat mij ook tegen.

Gelukkig weet ik een paar heerlijke recepten, perfect bij dit warme en benauwde weer, dat goed de avond van te voren voor te bereiden is.

Vandaag lauwwarme aardappelsalade:

Aardappels voor twee personen
2 eieren, hard gekookt, in stukken
4 stengels selderij in dunne plakjes
Verse basilicum in grove stukken gescheurd
1 rode paprika, in stukjes
3 bosuitjes in ringen gesneden
Crème fraiche
1 tl mosterd
Uitgebakken spekjes
Handje cashewnoten

Op de aardappels na, meng alles in een kom. Dit kan ruim van te voren.

Vlak voor het eten:
Schil de aardappelen, snij in kleine stukken en kook in 5 tot 10 minuten gaar. Giet af en laat even uit dampen. Meng met de andere ingrediënten.
Lekker met een stukje brood en een droge witte wijn.
Smakelijk eten!

Reacties

Wat een lieve foto : )

Ik ben ook geen fan van hitte. 22 graden is prima, maar daarboven voel ik me lamlendig en geïrriteerd.