Met de billen bloot!

Het is 2 Februari. Tijd om de maandelijkse balans op te maken. Tijd om met mijn billen bloot te gaan en eerlijk te kijken naar de voornemens en de uitvoering daarvan.

Afvallen
Het doel was om minimaal 2 kilo per maand af te vallen . Dat is gelukt. Maar ik moet heel eerlijk zijn en vermelden dat ik niet gedaan heb wat ik had willen doen. Het plan voor januari was om 2 keer bij de fysio te sporten en een keer te zwemmen. In de week he? Niet in de twee weken, waar het afgelopen maand meer op leek. Een ziek kind, zelf stront verkouden, of geen oppas geregeld hebben zorgde er voor dat ik me daar niet aan hield. Ik ben meer dan de minimale 2 kilo afgevallen, 2,4 kilo om precies te zijn. Maar het had meer kunnen zijn. Als ik me braaf aan mijn sport schema gehouden had was het beter gegaan. Ook heb ik een paar vreetmomentjes gehad. Als ik ongesteld ben kan ik die zak chips echt maar moeilijk laten liggen.
Voor februari is de planning om dus twee keer in de week bij de fysio te sporten, een keer in de week te zwemmen én twee keer in de week te gaan hardlopen. Als het heel slecht weer is mag ik ook een workout van een half uur doen via 30dayshred of fitnissblender.
Het meer drinken en wat meet eiwit eten gaan goed. Ik heb het idee wat minder vaak trek te hebben.
Dus we gaan in een klap wat tandjes harder. Onderaan zijn weer foto's te zien. Ik zie nog geen verschil. Maar gelukkig zie ik dat wel op de weegschaal. Hopelijk haal ik in februari ook meer dan de afgesproken 2 kilo.

Niets kopen
Nou, dat is niet helemaal gelukt. Een aantal dingen waren aan vervanging toe. Zoals onze pannen. De antiaanbaklaag begon los te laten. Die hebben we dus vervangen. Ook was de spiegel kapot gegaan en is die ook vervangen.
Het enige leuke hebbeding wat we gekocht hebben en wat niet nodig was was een mooie wollen trui voor bijnapeuter. Die was niet nodig, maar gelukkig wel voor een mooie prijs gekocht. Namelijk 5 euro.
Ook heb ik wat dingen geruild, zoals jullie kunnen lezen in een eerdere post.
Wat eten doen we nu redelijk goed inkopen, maar ook dat kan en mag beter. OOp woensdagavond is boodschappen doen geen succes.Veel B merken zijn dan nog niet bijgevuld in onze supermarkt en de zelfde boodschappen van A merken zijn bij elkaar toch a gauw zo'n 20 euro duurder op de totaal boodschappen. En lui zijn en friet halen werkt natuurlijk ook niet mee.
Hier moeten we wel wat meer aandacht aan gaan besteden. Dit jaar laten we namelijk de enkele ramen aan de voorkant van het huis vervangen en willen we dat Baardmans zijn rijbewijs haalt. We krijgen wel een leuk bedrag terug van de belastingdienst, maar al het extra is mooi meegenomen en zorgt dat de doelen sneller gehaald worden. En het geld dat overblijft gaat dan door naar het volgende huisverbeteringsproject.

Meer zelf maken
Zoals jullie hebben kunnen lezen in deze post heb ik weer wat zelf gemaakt. Het doel is minimaal twee dingen in de maand. Dat is gelukt. Ik heb niet alleen deze mooie tas gemaakt, maar ook een gevoerde muts voor mijn schoonmoeder en een aantal rompertjes van bijnapeuter omgebouwd tot hemdjes en longsleeves. Madam loopt namelijk de halve dag zonder broek en luier rond, maar wij vinden het wel belangrijk dat haar romp goed warm blijft. En nu kunnen we die dingen kopen, maar ja, materiaal (rompers) dat niet gebruikt wordt, kan ook gebruikt worden om iets anders te maken.
Het is echter wel de bedoeling dat ik die dingen ook hier laat zien. Dus jullie houden dat nog van mij tegoed.
Ook heb ik onlangs met een dame gesproken die een heel leuk winkeltje heeft waar zij en een paar andere hun zelfgemaakte kindermode verkopen. Spullen kunnen ook naar wens gemaakt worden voor de klanten. We hebben een leuk gesprekje gehad over dat ik er over aan het nadenken om eventueel meer met het naaien te gaan doen, maar dat ik nog niet zeker ben of ik dat echt wil. Zij heeft mij het aanbod gedaan om een keer rond de tafel te gaan zitten en mijn opties (ook bij haar in de winkel) te bekijken. Maar dan moet ik eerst voor mezelf helder hebben wat ik precies wil, en vooral ook hoe ik dat denkt te kunnen doen. Want als ik thuis ben met bijnapeuter komt er weinig van naaien terecht. Ik weet nog steeds niet of ik er meer mee ga doen, maar er zijn al wat deuren op kiertjes gezet.

Het ging goed, maar niet zo goed als gehoopt. Het kan beter. Nieuwe maand, dus nieuwe kansen. Ben benieuwd waar we op 1 maart staan.

Reacties