Dag februari!

Er is weer een maand voorbij, dus tijd voor een overzicht van alle vorderingen.

Afvallen
Het doel voor deze maand was om weer twee kilo af te vallen. Dit keer door twee keer in de week een uur bij de fysio te sporten, een keer in de week minimaal 3 kwartier te zwemmen en een keer in de week te hardlopen.
Het zat deze maand niet mee. Het vrouwelijke ongemak van eens in de maand duurde dit keer 3 keer zo lang dan normaal. En in die periode houdt ik altijd erg veel vocht vast. Het is erg frustrerend om je gewicht niet omlaag te zien gaan, terwijl je niet meer eet en wel meer beweegt. Daarna dacht Peuterdame giftige besjes te kunnen eten, waar ze zo ziek van werd dat ik een week lang met een kind tegen mij aan geleefd heb (lang leve de draagdoeken!). Helaas mocht ik daarna het stokje van het ziek-zijn overnemen. Tja, en dan is de maand alweer voorbij. Ik ben deze maand 1,5kg afgevallen. Dat gecombineerd met vorige maand 2,5 maakt dat het gemiddelde op 2 zit. Prima dus. Maar toch voelt het niet goed. Ik heb niet gedaan wat ik had willen doen. En ik heb sterk het gevoel dat ik (nog) niet genoeg discipline heb. En dat baart me zorgen. Want nu gaat het dus eigenlijk nog heel makkelijk om mijn doel te halen. Maar als ik er straks harder voor moet werken om af te blijven vallen, moet het grootste deel uit de discipline komen. Die dus nog niet voldoende ontwikkeld lijkt. Er is werk aan de winkel!
Ook in maart hoop ik weer 2 kg af te vallen. Deze maand verander ik even niets en zal het moeten komen van twee keer een uur bij de fysiotherapie sporten, drie kwartier zwemmen op zondag en een rondje hardlopen op woensdag.
Dit keer heb ik foto's in andere kleding gemaakt. De kleding van de eerste foto's zijn op. De broek zit vol met gaten en het shirt ook. In deze kleding zie je mijn figuur, gebrek aan, beter.

Niets kopen
Afgelopen maand ging redelijk goed. Ik ben naar de Ikea geweest en alleen gekocht wat de bedoeling was, niets meer. Dat vind ik een hele overwinning! Deze maand is er een iets gekocht dat wellicht niet persé nodig was. Een cuddlebun. Een soort knuffel-rol die heerlijk tussen mijn armen kan. Blijft mijn houding een stuk prettiger bij.
Ook hebben we twee keer weekboodschappen gedaan voor onder de 50 euro. Helaas is ee in de week dat ik flink ziek was een hoop makkelijk eten gekocht, wat weer veer duurder is. Dus daar kunnen we nog wat beter op letten.

Meer zelf maken
Dat is niet helemaal volgens plan verlopen. Peuterdame vindt de naaimachiene zo interessant, dat ik niet veilig kan naaien als zij in de buurt is. Mijn lockmachine is ook aan onderhoud toe, maar dat schuif ik steeds vooruit. Niet heel handig.
Ik heb wel twee dragers ontworpen en die wil ik binnenkort gaan maken. Dus hoog tijd voor servicebeurten zodat ik er weer lekker tegenaan kan.
Peuterdame gaat vanaf deze maand naar de peuterspeelzaal. Ik hoop daarmee ook een beetje meer tijd te krijgen voor het naaiwerk. Dat ik overdag, bij goed licht de stof kan markeren en knippen bijvoorbeeld en dan s'avonds als ze slaapt alles onder de locker of naaimachiene door te kunnen halen.

Ik heb voor mijn naaiwerk in elk geval weer wat deuren op kieren gezet en ben toch wel steeds serieuzer aan het nadenken om daar wat meer mee te gaan doen.

Reacties