Beddengoed

Ik was het zat!
Een tijd geleden maakte wij een nieuw familiebed. Lekker groot. Maar een afwijkende maat. Met als gevolg dat ik hier in de stad geen beddengoed in de juiste maat kon vinden en we aan setje niet genoeg hadden. Plan was om nieuw te kopen. Peuterdame werd ziek voordat ik nieuw kon aanschaffen. Dus kocht ik hier in de stad een maat die net niet paste. En de dag daarna weer. Want zo snel werd de boel vies, maar niet schoon en droog.
We hebben best lang op net niet passende matrasbeschermers en net niet passende hoeslakens geslapen.
Combineer dat met woelwaters en je ligt dus de halve tijd direct op het matras.
Dat was ik zat. Meer dan zat! Want elke  dag het bed stak opmaken vergat ik, maar had ook geen zin. Anders dan dat ik het idee had dat ik tenminste iets deed om het ongemak te voorkomen.
Gisteren bestelde ik de juiste maat molton en hoeslaken. Ik heb even getest en het past heel mooi. En ze zijn van rekbaar materiaal, dus een beetje krimp door het wassen is geen probleem.
Nu draait de wasmachine. .. en ik wacht vol ongeduld tot het klaar is.  En ik baal nu dat we geen droger hebben. Want het  liefst zou ik vandaag nog op het nieuwe goed slapen.

Reacties