Prematuur

Ruim twee weken geleden begon zijn stage. En begin deze week deelde hij beschuit met muisjes uit.
Deze man die ik nog maar net kende was voor het eerst papa geworden.
Helaas een maand eerder dan verwacht. Zijn vrouw bleek HELLP te hebben. Iets dat mij maar al te bekend is.
Mijn kleuter en ik zijn dankbaar met een andere complicatie die ik had. Zwangerschapsdiabetes. Hierdoor was mijn kleine prulletje niet zo heel erg te klein.
Maar de vrouw van mijn collega had dat 'geluk' niet. Het meisje heeft een groeiachterstand van ongeveer een maand.
Maar ze is sterk! De ligt al op de mediumcare en heeft geen sonde meer nodig. Maar ze is nog erg klein.
Daar waar mijn prulletje met boven de 3 kg was, moet dit dametje de 2kg nog halen.

Het ziekenhuis heeft prematuur kleertjes.
Maar ik stak mijn dametje liever in een door mij uitgekozen maar 44 waar ze in zwom, dan die kleertjes. Waarom heb ik zelf nooit goed begrepen. Ik hou het maar ik hormonen.
Maar hij herkende dat wel een beetje.
Dus ik ging aan de slag. Want dit meisje heeft voorlopig nog niets aan maatje 44.
Een pakje in mt 38.
Met een vogelstofje. Want vogels brengen de zomer, brengen leven. Tenminste, das een van de symbolieken.


Maar hebben jullie enig idee hoe klein die kleertjes zijn? En ik vond maat 44 al klein....
Even ter vergelijk mijn hand bij het broekje.

Reacties