Topjes en hemdjes

Kennen jullie dat? Iets van kleding waarvan je denkt dat je dat nooit zelf zult maken omdat de matetiaal kosten en de tijd om het te maken niet opwegen tegen iets dergelijks uit een winkel.
Dat heb ik dus met ondergoed en maillots.
Dus die dingen koop ik. Maar ja, 'er hemdjes van de Hema zijn wel echt heel erg ondergoed. Prima natuurlijk, want het grootste deel van het jaar zijn de hemdjes niet zichtbaar.
Maar als het mooi weer wordt en er is een hittegolf, dan wil madam nog wel eens alleen in een hemd en korte broek of rok rondlopen. En dat snap ik. Alleen vind ik de hemdjes te duidelijk ondergoed om er in de zomer als topje mee rond te lopen.
En de topjes die leuk genoeg zijn, zijn vaak erg synthetisch of met spaghetti bandjes. En maar zeer zelden zijn ze te vinden van katoen met Oekotex of GOTS. En voldoen daarmee nog steeds niet aan mijn voorwaarden.
Dus dan toch maar zelf maken. Leuke en vrolijke topjes die als hemd gedragen kunnen worden van katoen met keurmerk. Ik maakte er meteen 4. Met draad waarvan de kleuren mooi verkopen. En natuurlijk weer met maatlabel.
Maar ik geloof dat deze hemden al meteen gereserveerd zijn via een naaigroepje op Facebook.


Reacties