Zieke dame

Mijn kleine meisje is ziek. Ze heeft een longontsteking en blaft de longen uit haar lijfje. Het ene moment barst ze van de energie en het volgende hangt ze als een dood vogeltje tegen mij aan.
Als je ziek bent is fijne kleding extra fijn. Dus ze draagt nu heel graag lekkere warme wollen vesten met een legging. Maar die leggings gaan wel erg hard. Door het vele hoesten heeft ze soms ook een ongelukje. Dus ze gaan hard. En de laatste lange leggings die ik maakte hen ik bijna twee jaar geleden een beetje op de groei gemaakt.
Tijd dus voor weer wat nieuwe leggings voor mijn lieve kleine zielige kleutertje.
Ze koos zelf twee paarse stofjes uit en ik koos het derde stofje uit. 

Ze zitten een klein beetje aan de ruime kant.  Dus madam kan er zeker weer twee jaar mee doen. 

Om te zorgen dat ik later nog weet welke maat de leggings hebben, heb ik er maatlabeltjes in genaaid. Wel zo handig als de leggings door gegeven of door verkocht kunnen worden.



Door het ziek zijn heeft ze ook veel last van bloedneuzen en heel veel snot. Haar kussensloop kan dan ook bijna dagelijks in de was. Ook daar mochten er dus meer van komen. En als we dan toch bezig zijn kon ik meteen maar even kussenslopen maken voor het kussenrolletje. Ik maakte een groene en grijze voor madam én voor het kussenrolletje

Reacties