Naaiweekend

Sommige mensen zullen zich wel een voorstelling maken bij een naaiweekend. En ik heb zo'n flauw vermoeden dat de meeste daar een dubbelzinnige invulling aan geven.
Nee, dit was niet het geval. Ik ging op het naaiweekend van Hazeltjes.
Hazeltjes is een webshop in stofjes, wolletjes en fornituren  En dat allemaal zo ecologisch mogelijk. Voornamelijk GOTS gecertificeerde tricot. Een heerlijke webshop dus, met een fantastische vrouw aan het roer.
En deze vrouw organiseerde dus een naaiweekend.
Met nog meer naaigekke dames in een landhuis ergen in het midden van Nederland een lang weekend zitten.
Samen met een andere naaigekken toverde we een van de ruimtes om tot naaikamer.
In de voorbereidingen bedacht ik dat ik vier naai projecten wou meenemen. Een haakproject en een boek.
Maar ik ging zonder machines en deels met het openbaar vervoer. Ik wou dus niet te veel meenemen en wou de projecten geknipt meenemen. Ik kwam maar aan het knippen van 3 projecten toe. Ik had nog geen wol voor een haakproject uitgezocht, laat staan dat ik er een doel voor heb. Het boek liet ik ook maar thuis.
En het maakte niet uit. Het was zo gezellig dat ik maar aan twee projecten toe kwam.

Op de vrijdag maakte ik een vrolijk zomers zwierjurkje voor Madam. Stof natuurlijk van Hazeltjes en het patroon is afkomstig uit het paapii patroonboek, dat ook bij Hazeltjes te koop is. Madam vond het zo mooi dat ze het jurkje meteen aan wou.



Op zaterdag zette ik met veel pijn en moeite een vestje in elkaar dat geïnspireerd is op de Juul van From nikki with love. Zowel ik als een andere ervaren naaister vinden de beschrijving niet fijn. Uiteindelijk heb ik de beschrijving aan de wilgen gevangen en ben er met eigen inzicht mee aan de slag gegaan met een prachtig resultaat.
Er zijn nog kamsnaps in hartjesvorm op gekomen. Dit staat nog niet duidelijk op de foto.
Madam vindt het vestje prachtig en was vandaag dan ook een beetje verontwaardig over het feit dat er op school niets gezegd is over haar 'prachtig mooie vest'.


Aan het andere project ben ik nooit toe gekomen. En dat is niet erg. Ik heb anderen geholpen, lekker gekookt en vooral heel gezellig gehad en lekker gekletst!

Reacties