Prutsdag

Soms heb je van die dagen waarbij je beter niet achter je naaimachine had kunnen kruipen. Ik had dus zo'n dag.
Kleuter was een beetje ziekjes een Opa zou haar later die middag ophalen om samen naar de bioscoop te gaan. Ze was zo hangerig en jengelig dat ik haar even met de tablet op de bank parkeerde. Nog geen half uur later lag ze te snurken. Ze had het blijkbaar nodig. En om te zorgen dat ze met opa ook een leuke middag zou hebben, besloot ik haar maar te laten liggen en een zomerjurk voor mezelf te maken.
Ik heb het voorpand en het achterpand van de rok met elkaar verwisseld. Hierdoor is de pasvorm toch iets minder mooi dan ik zou willen. En de jurk is wel erg sexy laag uitgesneden. Gezien het voorpand al een dubbele laag is, wil ik er hoogzomer echt niet nog een hemdje onder aan moeten. Dus daar zal ik nog wat aanpassingen aan moeten doen. Net als de rug. Met een elastiekje op de juiste plek zal het rugpand een stuk netter vallen denk ik. Geen hele grote ramp, maar toch ook niet zo heel erg handig, dat extra werk.

Kleuter had een heerlijke tijd met Opa. Zij werd natuurlijk getrakteerd op popcorn tijdens de film en een ijsje achteraf. Dit gecombineerd met haar middagslaapje resulteerde in een stuiterend kind rond bedtijd. Ze sliep maar liefst twee uur later in dan gebruikelijk. Maar toen ze eenmaal sliep, wou ik toch wel even voor haar Koningsdag shirt aan de slag. Het patroon overnemen en knippen ging zo lekker, net als het uitsnijden van alle patroondelen. Daardoor dacht ik rond mijn eigen bedtijd nog wel even snel dit shirtje in elkaar te kunnen zetten....
In plaats van een bood dubbel te vouwen zette ik heb enkel aan. Gelukkig was dat probleem snel verholpen. Maar toen ik de hals in elkaar zette werd het toch wel duidelijk dat het bedtijd werd.
Oordeel zelf maar:



Hopelijk gaat ze vanavond wel op tijd naar bed en kan ik alle schade van gisteren in alle rust herstellen.

Reacties