True love



Soms zie je een stofje en denk je: "leuk!" maar heb je geen idee wat je er van zou moeten maken. En om mezelf dan te beschermen koop ik het stofje niet. Mijn stoffenstash is al groot genoeg met hele mooie en gave stoffen. En eigenlijk zou ik daar een flink gat in willen slaan zodat we weer wat meer ruimte in huis terug krijgen. Dus eigenlijk gewoon een hele goede beslissing.
Maar soms pakt het even iets anders uit. Dan zie je een fantastisch stofje, koop je het wijselijk niet. Maar je krijgt het ook niet meer uit je hoofd. En dan bedenk je ineens ook wat je er mee wil maken. Een leuke jaren 50-achtige jurk met polokraagje.
Helaas had mijn favoriete webshop het stofje niet meer. Pech gehad. Maar ja, het bleef maar knagen. En af en toe zag ik een naaiwerkje van een ander voorbij komen met het stofje en zag ik meteen weer de jurk die ik voor ogen had voor me. Dus toen toch maar ook kijken bij de leverancier. Wie weet is er ergens nog een stukje te krijgen, maar helaas ving ik daar ook bot...

En toen in eens was daar weet iemand die een mooi stukje naaiwerk met dit stofje liet zien. En een andere dame die vertelde dat ze het nog steeds had liggen en er maar niet aan toe kwam om er iets mee te doen. Ik vertelde dat ik natuurlijk meteen wist wat ik er mee zou doen, dat ik al maanden plannen er voor had. En toen kreeg ik van haar een berichtje. Ze had een meter liggen die ik wel mocht overnemen. Nou, daar zeg ik geen nee tegen! Ik kocht meteen nog een stuk rood er bij en ging aan het plannen. Want de jurk die ik in gedachten had, die ging het niet worden. Daar was net te weinig stof voor. Maar een andere mooie jurk kon het wel worden.
En zie hier: Een vrolijke mooie zomers jurkje!

Reacties