Culotte

Een tijdje geleden bestelde ik via een preorder een stofje van stenzo. Helaas viel het stofje een beetje tegen. Ik verwachtte een knalrode stof met Japanse print. Een Nivalis zou daarvan niet misstaan hebben. Maar helaas was het geen knal rood maar meer een soort aarde rood.
En zie dan maar eens de juiste effen rode stof er bij te vinden. Dat lukte dus niet, dus het plan moest veranderd worden.
Het warme weer kwam weer opzetten en ik werd meteen geconfronteerd met mijn warme weer irritaties wat kleding betreft. Zoals jullie weten draag ik graag jurken. Maar mijn figuur vraagt dan een klein beetje extra aandacht. Mijn bovenbenen houden namelijk van elkaars gezelschap en zijn graag heel dicht bij elkaar. Dat zijn ze al vanaf de pubertijd. Zelfs toen ik topsport deed en afgetraind was.
Dus onder jurken en rokken draag ik het liefst leggings of fietsbroekjes. Maar als het heel warm is, is zo'n extra laagje alleen maar warmer.
Een culotte,  of op zijn Hollands 'broekrok' bied dan uitkomst.

Het was een hele uitdaging om de print goed uit te laten komen.

Goede actiefotos heb ik niet. En ik voel me er een beetje een dikke Amerikaanse toerist in. Maar dat komt door de stof en gebrek aan een goede top die er bij past. Het is zeker wel een model wat ik vaker ga maken! Eerst even een mooie top vinden die er goed bij past.

Reacties