Swap

Jullie hebben al eens eerder kunnen lezen over swappen.
Ik vind het fantastisch!  Lootjes trekken en dan maar afwachten voor wie je wat mag maken en wat er voor jou gemaakt wordt.
Dit keer was het de hazeltjes midzomerswap.
Ik trok een erg uitdagend lootje. Een dame waarvan ik niet zo heel erg veel voorbij zie komen waardoor smaak en stijl echt opgemaakt moest worden aan de hand van het pinterest bord.
Daarbij had deze dame drie kinderen in kledingmaten vanaf 146 voor een meisje tot een xl in heren maten.
Met de wens iets voor elk kind waarbij de dochter graag een zwierjurk wil. Tja, dat gaf wel even stof tot nadenken.
Gezien de stofkeuze voor de heren niet zo heel groot was besloot ik gehoor te geven aan de zwierwens van de dochter.
Zij kreeg een zomers zwier jurkje dat erg veel op die van het zomerfeest jurkje van Madam leek.
 
















De heren kregen stoere matchende mutsen. 
 
En als kleinigheidje extra maakte ik voor mijn swapmaatje 12 wasbare makeupschijfjes.
 
En over die laatste was ik nogal verrast. Ik ga ze ook voor mezelf maken. En met een laagje extra absorberend materiaal en een zacht stofje aan de binnenkant kunnen ze volgens mij ook prima als zoogcompressen voor niet al te lekke borsten gebruikt worden. Ik weet in elk geval al wat een van de kraam cadeautjes van een van mijn naaigekke vriendinnetjes wordt! Hahaha!
Ik ben weer helemaal tevreden. En mijn swapmaatje en haar kinderen waren ook helemaal blij. De dochter bestelde nog zo'n jurk bij haar eigen mama.






Wij kregen natuurlijk zelf ook wat leuks. Madam kreeg een prachtig zomer jurkje. Helaas moet ik er wel nog iets aan vermaken,  hij is namelijk net te smal om comfortabel aan te trekken. Gelukkig heeft mijn swapmaatje de restjes stof opgestuurd en moet het vast goed gaan komen.
 




En ik kreeg een prachtige bolero.
Een in een ander stofje en van een ander soort model dan ik zelf gekozen zou hebben. Maar dat maakt het swappen juist zo leuk. Ik zou die bolero nooit zelf gemaakt hebben. Maar hij staat me prachtig! Zeker bij een van mijn twee gekochte jurken. En zo kan ik dan toch weer iets zelf gemaakte en unieks aan.
Daarbij is deze bolero ideaal met dit zomerse weer. Soms is het in de ochtend net te fris zonder jas. Maar een jas te warm. Zo'n klein bolerotje wat je zo in je tas gooit is dan echt ideaal!

Reacties