Egelpak

Carnaval boven de rivieren wordt iets minder uitgebreid gevierd dan wat ik als kind gewend ben. Gelukkig heb ik een dochter die erg veel van verkleden houdt en zit zij op een school die wel iets aan carnaval doet.
Dit geeft mij het excuus om een keer per jaar een fantastisch kostuum te maken voor Madam.

Dit jaar had ze haar zinnen gezet op een dieren pak. Eerst wou ze een roze konijnenpak. Geïnspireerd op haar navelpluismonster die we verzonnen hadden met ons auto-en-kind-vriendelijk- d&d-avontuur.
Maar ze is en blijft fan van egeltjes en kon dat idee dus niet laten gaan en draaide binnen een dag om en was niet meer van het plan om een egeltje te worden af te krijgen.

Ik had het plan om stroken met driehoekjes te naaien op de rug. Maar in de stoffenwinkel zagen wij een nep bontje liggen wat perfect was. Maakte de boel ook een stuk gemakkelijker.







Ik ben heel erg tevreden en Madam is ook erg blij. Ze vond het pak zo mooi en lekker zitten dat ze er meteen haar tentje mee in dook en er mee wou slapen.



De gebruikte patronen zijn:
Legging Lilja van Paapii en het Nivalis tuniek van Sofilantjes.
Het lichtbruin is tricot, het donkerbruin is een summersweat en er is dus een nep bont. Van deze drie weet ik de merken niet. Ik heb deze stoffen niet bij mijn gebruikelijke stoffenwinkel gekocht.
Dit keer dus ook geen verantwoorde stoffen gebruikt. Helaas.

Reacties