Draagtas

Eind december beviel een van mijn goede naaivriendinnen. Daar moest dus een kraamcadeautje voor komen.
Ze had eerder al een pakje gekregen vol op lente kriebels. Maar bij een swap had ze aangegeven dat ze graag en draagtas zou willen.
Nu zijn er een paar dames die dat kunnen. Maar ik had een stofje liggen dat perfect bij haar zou passen. Daarbij had zij ook wel wat wensen die ik prima kon vervullen.
Ik maak tenslotte dit soort patronen zelf.
Ik besloot om buiten de swap om voor haar ijn overleg met haar aan de slag te gaan. Want zo zouden al haar wensen in vervulling kunnen gaan.
Dit waren de wensen: geen flap,  alles moet ritsen hebben, er mocht namelijk niets uit kunnen vallen, ringen om te verstellen en kleurrijk.
Ze zocht de feature stof uit en de complementaire stof. De rest liet ze aan mij over.
Dit is de tas geworden. Ze is er heel erg blij mee. En ik ook. Het is de mooiste tas die ik tot nu toe gemaakt heb.
Ik gaf hem bij aankomst op een naaiweekend (klinkt fouter dan het is). Zij vond hem prachtig en de tas is door vele naaisters bewonderd. Ze heeft er veel complimenten voor gekregen. Dus ik ben blij.

Pand met een vakje aan de buitenkant.

Pand zonder vak.

Hoofd rits van de tas

Binnenkant met een keychain geïntegreerd in de tas om snel je sleutels te kunnen vinden.

Een zakje in de zijkant. Het bandje met de meerdere kleurtjes heeft een elastiek. Hierdoor is dit zakje ideaal voor een drinkfles. Voor volwassenen of kindjes.

Zo'n zakje zit ook aan de buitenkant. En door het elastiek valt het flesje er niet zomaar uit.

Aan de afwerking is ook gedacht.

Aan de binnenkant zit nog een vakje voor een mobiel of sleutels oid en zijn de naden netjes afgewerkt met een roze bandje.

Om de ritsen makkelijk te kunnen openen en sluiten heb ik nog lussen gemaakt voor aan de ritslipjes.




Patroon: eigen patroon. Geen naam.
Stof: Colimaçon et cie denim en Natibaby Magical forest rainbow

Reacties