Ruilen

Vroeger was er geen geld en deed men aan ruilhandel. Als je iets nodig had, dan ruilde je het voor iets wat jij had, of tijd in een vaardigheid die jij goed beheerst.

Tegenwoordig hebben we geld. Mensen kopen alles maar en zien veel minder goed wat de daadwerkelijke waarde van producten zijn. 

Wij vinden het fijn om spullen tweedehands aan te schaffen, en als het kan via ruilhandel of een wederdienst. We vinden het niet erg er gewoon met geld voor te betalen, maar het is anders.

Dus toen wij laatst op zoek waren naar een paar vrijstandaard dingen van de ikea, deed ik een oproepje op Facebook.
Een vriendin aan de andere kant van het land had nog wel wat liggen.
Die zou binnenkort naar een andere vriendin gaan. Je weet wel, die met die webshop waar ik mijn stofjes koop. Dus we regelde met haar een verzend-deal. 

Ik vroeg wat voor tegenprestatie ze wou. Ze gaf aan dat ze nog niets had voor de seizoenstafel voor de winter en dat haar dochter in de prinsessen fase zit. 
Daar kon ik wel wat mee. 
Een leuk winter tafereeltje.
En speciaal voor de kleine prinsessendame. Naar verluid staat deze op een mooie prominente plek op de kleine dames kamertje. 


Reacties