Een nieuw begin

Er is een nieuw jaar begonnen.
2021.
2020 was een raar jaar zoals mijn dochter dat zou zeggen. 
Het was een jaar waarin voor velen de tijd even stil stond. Covid19 kwam namelijk ons land binnen. Een gezellig virus dat ook wel bekend staat onder de naam Corona. En al in maart van 2020 volgde er de eerste lockdown. Kinderen mochten niet naar school en kregen thuis les. Hier kreeg Madam les van Baardmans. Want mijn werk in de thuiszorg ging wel gewoon door. 
Ik zag hoe veel ouderen en zieke mensen eenzamer werden omdat er buiten de zorg niemand meer bij ze op bezoek kwam. Voor mijn vaste cliënten probeerde ik dan ook kleine extraatjes te doen zodat ze zich minder eenzaam voelde. Ook moest ik af en toe wat inval werk doen omdat collega's zich moesten laten testen op corona en dan niet mochten werken. 
Tijdens de zomer konden we gelukkig wel op vakantie, maar buitenland was een lastig iets. Soms werd het in een ander land weer wat erger en werd het code rood en als je dan terug kwam van vakentie moest je twee weken in quarantaine voor je weer normaal mocht deelnemen aan de maatschappij. Daarom besloten wij om gewoon in Nederland op vakantie te gaan. Lekker kamperen in Limburg en daarna een weekje in de caravan.
Afspreken met vrienden ging wat lastiger, want je mocht niet meer met grote groepen bij elkaar zijn. Groepjes van 4 volwassenen mocht al niet. En in huis bezoek ontvangen werd ook beperkt. 2 bezoekers boven de 13 was het devies in de wintermaanden. En met kerst mocht het 3 zijn. 
Ja, de wereld staat even op zijn kop. 
Nog steeds. En het heeft even geduurd voor ik zelf met mijn werk, mijn creativiteit, het sporten, luieren en de wens om een blog bij te houden een weg in dit alles kon vinden. 

Ik denk de flow nu weer te pakken te hebben en trek mijn blog weer uit het stof. 
Weet nog niet of ik een doel ga maken voor mezelf voor dit jaar zoals de wientjemade2019. Daar moet ik nog even over nadenken.
Maar ik wil wekelijks gaan schrijven over een wandeling, over minimalisme en over creativiteit. 
Welkom terug! 

Reacties